tullann sa for siden:
hva lager dere den av???
tullann sa for siden:
hva lager dere den av???
mofe sa for siden:
For tiden har jeg følgende frokostsmoothie: (men jeg følger ikke ketolyse..)
2-3 egg (hvis bare to, så tar jeg en ss kesam oppi)
litt yoghurt naturell
neve blåbær
ørlite stevia (lillefingernegl-størrelse)
halv dl melk
litt rapsolje (en "dæsj", kanskje 1-2 ts)
Hvis jeg har lyst på litt fart (dvs. om jeg er trøtt..), tar jeg en 1/4 banan oppi. Men som sagt, jeg følger ikke ketolyse... :)
Trolljenta sa for siden:
Jeg lager min sånn:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=320792#post320792
Bytt ut melken med fløte, så blir det i underkant av 6 gram karbo.
Georgine sa for siden:
Bruker erlet (fløteerstatning fra helsekost), egg, sukrin og bær. Gjerne bringebær fordi de har så lavt karbeinnhold.
Lindabtn sa for siden:
jeg bruker en helt enkel en, litt frossene jordbær, litt skogsbærblanding, 1 stor ss cocosa, litt vann og litt splenda. har ikke turt å prøve med egg i, siden jeg ikke liker eggsmak. Lager akkurat nok til et kjøkkenglass, ca 2.5 dl...
Trolljenta sa for siden:
Men hvor er proteinene da? :)
themonk sa for siden:
Eggesmaken forsvinner helt sammen med yoghurt og bær. Husk bare å bruke eggeplommene, ikke hviten. Hviten er ufordøyelig så lenge den ikke er pisket eller stekt/kokt.
Trolljenta sa for siden:
Jaha? Så jeg sitter her og drikker frokost nesten uten proteiner?
Aline sa for siden:
Putt litt proteinpulver oppi :)
Huldr sa for siden:
Pisket? :blinke: Hvordan utgjør det noen forskjell i forhold til fordøyelighet? *Grei ut* :pthemonk sa for siden:
Det "strekker ut" proteinene slik at det er mulig å fordøye dem. Noe av det samme som når de stekes eller kokes. Proteinet gjøres lettere fordøyelig.
Det er en stund siden, men jeg leste en forskningsrapport på www.nutrition.org, der de hadde funnet at noe sånt som 50% av rå eggehvite passerer ufordøyd gjennom tarmen. Når eggehviten er stekt er derimot opptaket på rundt 98%. Så når bodybuildere drikker rå eggehvite har det egentlig ikke så mye for seg. Typisk "gym-science" som det kalles.
Georgine sa for siden:
Men når jeg da kjører smoothien min med rå egg i Bulleten min som pisker hele greia til en fluffy drikke, da er den vel pisket nok?
themonk sa for siden:
Det må du ikke spørre meg om. :) Jeg aner ikke hvor mye som skal til for at eggehviten brytes ned. Kan jo hende det holder med f.eks. 20 sek i en blender. Jeg skulle nå uansett tro at du merker det hvis et par eggehviter passerer ufordøyd gjennom tarmen da. :D
Georgine sa for siden:
Da kan jeg melde at de nok er fordøyde :lol:
Lindabtn sa for siden:
man ha proteiner til hvert måltid da (kan vel slippe til frokost?)?? Spiser masse bacon/kjøtt og ost så får jo i meg en del prottiser da. men jeg klarer ikke eggesmak, men skal gi det et forsøk da :o
Proteinpulver har jeg, kjøpte det i forbindelse med trening før jeg begynte på ketolyse, men tar jeg det i smoothien synes jeg den blir så tørr. Men det er kanskje forskjell på proteinpulver?? Jeg har den fra fitness ettellerannet...... Blir i vert fall IKKE godt (som nevt, er SUPERKRESEN)
themonk sa for siden:
Jeg syns at hvis du ikke takler smaken av noe så skal du ikke spise det. Det er en veldig flott beskyttelsesmekanisme vi har. Smaker det pyton skal det ikke spises. Det gjelder både proteinpulveret og egget. Det er riktignok bare min personlige mening da. ;)
Summer sa for siden:
Spør du om man må ha proteiner til hvert måltid her? (Det falt visst litt bort av starten på innlegget ditt.)
I så fall er svaret ja.
Tussa sa for siden:
Setter det smak?
Trolljenta sa for siden:
Ja, da kan jeg nok melde at de blir fordøyde her også, men måtte kjøre eggene litt ekstra i stavmikseren i dag just in case :lol:
Georgine sa for siden:
Det kommer helt an på hvilket proteinpulver du bruker.
Georgine sa for siden:
:lol:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.