Tittentei sa for siden:
Er det helt krise om man spiser litt saus fra pose? Har hørt så mye forskjellig så greit å være sikker:) er i ketose og ønsker ikke komme utav den. Dette gj knorr sin, den er så god:)
Tittentei sa for siden:
Er det helt krise om man spiser litt saus fra pose? Har hørt så mye forskjellig så greit å være sikker:) er i ketose og ønsker ikke komme utav den. Dette gj knorr sin, den er så god:)
Gerd sa for siden:
Krise er det vel ikke, men karber er det jo masse av.... Du må bare regne ut karbeinnholdet og ta det med i dagskvoten... Ellers så er det oppskrift på bearnesaus i boka. :)
Tittentei sa for siden:
oki, takk for svar. Tror det er 5,5 eller noe pr. 100 gr og jeg tenkte bare å ta litt, men sikkert lurt å veie det jeg spiser ja:)
Gerd sa for siden:
Viss den skal blandes med melk, så kan du redusere karbe innholdet med å lage "melkeblanding" av 1 del fløte og 2 deler vann. Det blir ala skummamelk. :)
Siss1 sa for siden:
Hei! I Knorr Bernaise saus er det 9 g pr ferdig dl saus tilberedt med lettmelk. Jeg pleier å tilberede med fløte, så da blir det litt mindre. Hvis du i løpet av dagen ikke spiser mer enn 10 g karbohydrater, så ligger du jo under 20, og for de fleste forblir man da i ketose.... Og helt enig;Knorr Bernaise er dødsgodt!!!!! Toro sin er vond!!
Smula sa for siden:
Jeg anbefaler den ferdige bernaisesausen til Fjordland. Den er farlig god!
Soul sa for siden:
Istedenfor melk i det hele tatt, kan du bruke fløte, og blande ut med vann hvis den blir for tykk.
Blå band sin som man kjøper i Sverige er også veldig god, behøver også bare vann og smør.
Det er heller ikke kjempemye carbs i hjemmelaget.:rolleyes:
Valeriana sa for siden:
Der går helt greit å lage bearnaise selv, da blir det mindre karbohydrater. Her er en opskrift på det:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=127&highlight=bearnaise
Soul sa for siden:
Denne er ikke helt Bearnais da...
Det er estragon som gjør smaken.
Bee sa for siden:
I sauser som man bare trenger å bruke vann i av denne typen sauser, er det melkepulver i blandingen som utgjør en god del karber da.
Viclin sa for siden:
Jeg bomma litt på utregningen da jeg har brukt 1/3 fløte og 2/3 vann i stedet for lettmelk i Toro sin fant jeg ut. Jeg trakk jo fra karbeinnhold i 100 gram lettmelk fra 100 g saus, og la til tilsvarende i fløte. Og det blir jo helt på jordet. I dag gikk det plutselig opp et lys for meg. Det er jo ikke 100 gram lettmelk i hele sausen en gang. Så jeg tok totalinnholdet, trakk fra karber på det som skulle være i av melk og la til det jeg brukte av fløte. Så delte jeg på 3, sånn at det ble pr 100 gram. Da ble det plutselig ikke store forskjellen likevel. Men utgjorde en forskjell på 1 kh pr 100 gram eller noe da.
Godt jeg stort sett har brukt Fjordland.
Soul sa for siden:
Den jeg bruker har ikke mer carber enn de man trenger melk til.
Eliram sa for siden:
Fjordland har verdens beste ferdig-bernaisesaus; kun 2.2 g karbo pr 100g , prøvde den i dag:-)
Tussi jenta sa for siden:
Da må jeg ut og finne fjordland sin!!
JenJen sa for siden:
Jeg må bare få si meg enig i "lovprisningen" av Fjordland Bernaisesaus :p
Den er faktisk kjempegod, og du verden så deilig å slippe å vaske kasserollen etterpå :rolleyes:
ELLINOR sa for siden:
Jeg bruker kun den ferdigsausen til fjorland, kjempegod. Peppersausen også, men den er litt mer karber i
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.