I morgen er dagen alt skal forandres! Jeg har forberedt morgendagens lunch i kveld. Laget meg en salat med bacon og kyllingkjøtt i. Når man beregner karber i salaten, veier da man opp de forskjellige salattypene hver for seg? Er det stor forskjell i antall karber på de forskjellige salattypene? Jeg er helt ny på salat i det store og hele. Har aldri likt det før nå. Jeg har laga 300 gr salat hvor det er 50 gr kylling og 50 gr bacon og resten er salat med litt olje og majo i. Er det mye eller lite?
Tusen takk for alle gode svar på alle dumme spørsmål :flau:
Om det er salatblader du mener så er det omtrent samme antall karber i de fleste. Men du har vel ikke bare salatblader og kylling/bacon vel ?
Mener du salatgrønnsaker som agurk, paprika, selleri, vårløk, sukkererter, redikker, cherrytomater etc. da må du måle hver enkelt da de har veldig forskjellig innhold av karber ...
Det er for det meste salatblader og bacon/kylling. Hadde i litt gressløk og purreløk, men jeg veide det ikke. Det blir sikkert litt ensformig i lengden ja:smile:
Jeg klarer nok å finne "min salat" etterhvert, men litt uvant i starten. Er en helt ny måte å tenke på for meg dette.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.