< Tilbake til oversikten

Når man "sulter"

Babalotta sa for siden:

Jeg har hatt antydning til spysjuke ettpar dager, og ikke hatt matlyst siden...tja...onsdag eller noe. Har spist litt, og kun ketolysemat. Men alt for lite. Har kanskje spist ett eller to små måltider (bortsett fra fredag, da gikk ingenting ned), og ligget laaangt under riktig mengde både karber og fett. Endelig litt bedre i dag da.

Hvilken innvirkning har dette på kroppen og ketolysen? Går jeg på en måte over i sultemodus der kroppen krampholder på det som kommer?

xtra sa for siden:

Vi er vel nokså forskjellige når det kommer til hvordan kroppen takler slikt. Min erfaring er at det tar mer enn bare noen få dager før kroppen går i noen form for sparemodus. Jeg gjetter at du vil ha gått ned noe i vekt etter denne perioden, og at noe av det vil komme på igjen i form av mageinnhold og vann når du begynner å spise normalt igjen. Men det er jo ikke det samme som at du legger på deg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.