< Tilbake til oversikten

Fullstendig tom for energi

nystolen sa for siden:

Etter 3 uker på lavkarbo (15-20 g pr. dag) er jeg så sliten at det å reise seg fra stolen er slitsomt. Å gå i trapper er uutholdelig. Virker som musklene min er fullstendig tom for energi. Jeg tar daglig tilskudd av omega3, magnesium og kalsium.
Noen som har opplevd det samme ? De første 2 ukene var jeg full av energi.

Nille sa for siden:

Du trenger muligens mer karber. Pluss på iallefall 5 karber pr dag. Slik at du ligger mellom 20 og 25.

Spiser du nok fett og proteiner ?

safran sa for siden:

Jeg er også litt sånn. Jeg spiser nok karber. Og fett.

nystolen sa for siden:

Spiser nok fett tror jeg ( får utslag på stixen hver dag) og proteiner spiser jeg mye av. Skal prøve å øke karbo til 25 slik Nille anbefaler.
Men ........jeg har ikke gått ned i vekt (ikke siden første uka og det var vel vann) og er redd det ikke blir noen vektreduksjom om jeg øker karboene ????

LilleRosin sa for siden:

Jeg har det på samme måte som deg nystolen. Jeg spiser ca. 15 g karber pr. dag, og mener selv at jeg får i meg nok fett og proteiner. Klarer ikke mer fett i hvertfall. Jeg spiser også litt Cocosa i tillegg.

Men har IKKE mye energi. Veldig tungt å gå i trapper. Jeg spiser Ketolyse tabeletter morgen, lunsj og kveld. Og jeg går heller ikke ned noe særlig. :rolleyes:

Viclin sa for siden:

Pluss på litt karber så kanskje dere går ned da. Dere ligger kanskje litt for lavt.

LilleRosin sa for siden:

Hmmm. Får ser om jeg klarer det da. Spise mer grønnsaker tenker jeg.

nystolen sa for siden:

Da får jeg prøve å gå litt opp i karber. Kan jo ikke fortsette å være så slapp.
Til "lille rosin" : ser vi har en ganske lik bakgrunn. Jeg har tatt av 22 kg på Grete R på 1 år. Hoppet over på lavkarbo, da vekten ikke rikket seg på fler måneder. Veldig frustrerende å ikke gå ned i vekt, til tross for absolutt ingen utskeielser ! Utrolig demotiverende. Men jeg skal gi dette opplegget et par uker til.

Bulldog sa for siden:

Det kan tenkes at muskelsvinnet du pådro deg mens du gikk på GR nå er i ferd med å reverseres, og at du tilsynelatende ikke går ned av den grunn.

Bruker du målebånd?

nystolen sa for siden:

Jada , bruker målbånd. Samme nedslående resultat der.
Tror ikke jeg mistet muskelmasse på G R . Hadde masse energi og trente en god del.
Til motsetning til nå, som kroppen er fullstendig utladet. Jeg er egentlig i ganske god form, så at kroppen er så sliten skjønner jeg ikke.

Kula sa for siden:

Det er kroppen din som trenger litt (eller mye) tid på å omstille seg fra karbohydrater til fett som drivstoff.

Noen bruker kun et par-tre uker på prosessen, andre flere måneder. Gevinsten i andre enden (hvis du er tålmodig og ikke har det for travelt) er som regel et større overskudd enn det du har vært vant til fra tidligere.

Har du tid til å se det an et par måneder mens du spiser deg mett på god og sunn mat?

LilleRosin sa for siden:

Ja, det har vi ja. Det kan jo være noe av grunnen til at det går litt "trått" for oss. Vi får gi det en sjanse. ;) Jeg har som sagt holdt på i 10 uker i dag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.