< Tilbake til oversikten

Jeg vil ha ribbe!

Veggpryd sa for siden:

Jeg har lett overalt, men det er ikke en eneste ribbe-bit å oppdrive her hvor jeg bor! Fant en ferdigstekt knølete bit på Coop til 150 (!) kr. Den gadd jeg ikke kjøpe.

Har noen av dere sett ribbe i frysedisken - eller er jeg nødt til å vente til jul? :hungry:

jankph sa for siden:

Ribe og ribbe fru Blom, men her i distriktet har Coop Prix "Grillribbe" i frysedisken til 49,90/kg, og såvidt jeg kan se er det jo egentlig bare oppskåret ribbe i skiver og burde jo fungere greitt som ribbeerstatning.

Distrea sa for siden:

Her er det å få i flere butikker. Så det senest i går... på MAXI og Meny har også. Er det ingen slike butikker i nærheten? eller innen rimelighetens grenser, noen kan sikkert skjekke for deg ett sted så det ikke blir bomtur?

Forstår frustrasjonen... for ribbe er GODT :p

Veggpryd sa for siden:

Det er en Maxi-butikk ikke så langt vekk. Skal sjekke der til mandag når jeg likevel er på de kanter. Tusen takk for tipset! :)

sirib sa for siden:

Dytter litt på denne. Hvor er det mulig å få tak i (svine)ribbe (type den vi spiser til jul) nå? Er det bare et julefenomen? De hadde faktisk pinnekjøtt på ultra her om dagen....

Cassiopeia sa for siden:

Her i gråbeinsbygda har de ribbe i frysedisken året rundt.
Det er ikke noe problem å skaffe det, men innkjøperne i butikkene er ikke tankelesere. Snakk med dem, be dem bestille, så ordner det seg :)

trillian78 sa for siden:

Jeg ser du bor i Oslo Sirib. Ikke mange dagene siden jeg så de hadde fersk ribbe på Meny på Oslo City :)

sirib sa for siden:

javel! jeg skal stikke innom der straks, siden jeg faktisk er i sentrum! :-)

Veggpryd sa for siden:

Har etterhvert oppdaget at de selger fersk ribbe ganske rimelig i Sverige hele året. :)

Engledans sa for siden:

Jeg har 2 ribber i fryseren friste:D:D:D
Hmmm, kansje jeg skulle tatt opp en og stekt i morgen. Jepp det tror jeg at jeg gjør.

Håper du får tak i ribbe.

monja sa for siden:

Nå fikk jeg lyst på ribbe og :sikle:
Vi fikk det til svigerfar forrige søndag, men jeg har en stor en som ligger i frysen og tar plass. Kanskje på tide å ta den ut :sikle:

Engledans sa for siden:

absolutt:D:D:D

KarMa40 sa for siden:

For de som vil variere litt vil jeg anbefale en Jamie Oliver oppskrift på Porchetta, skal strengt tatt lages med hel utbenet spedgris, men funker som bare det med et stykke utbenet tynnribbe.

Og Hellstrøms ribbe da! ... nå måtte jeg faktisk svelge litt ekstra ... :o

Veggpryd sa for siden:

Åh, sikle. Jeg har ribbe i frysern. Kanskje jeg skal ta den ut så jeg får ribbe på lørdag. :sikle:

Imp sa for siden:

Kan du ikke dra til Sverige? Der vi handler (Kjøtthallen i Tøcksfors) har de ribbe hele året.

Vi var lure vi, kjøpte ekstra ribbe da Kiwi solgte for 18 kr kiloen, så vi har to svære stykker i fryseren. Men de skal vi grille i sommer, det gleder vi oss sykt til!

Veggpryd sa for siden:

Kjøtthallen i Töcksfors er helt konge. Helsekost på sitt beste! :D Reiser til Sverige hver måned for å hamstre flesk og champis, og bytter litt på Töcksfors og Charlottenberg.

Veggpryd sa for siden:

Herlig! Nå fikk jeg lyst på ribbe igjen... :lol: Tror jeg må kjøpe litt når er reiser til sverige neste helg.

Supah sa for siden:

Ja, det synes jeg du skulle gjøre. :smile: Ååå som jeg gleder meg til å spise den!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.