< Tilbake til oversikten

Fordøyelseproblemer etter Ketolysekuren?

Chia sa for siden:

Snakket med en dame i dag. Denne damen hadde to venninner som hadde gått på Ketolysekuren. I etterkant hadde den ene blitt allergisk mot kjøtt og begge to hadde fått store problemer med fordøyelsen. Den ene har nå vært sykemeldt i 6 måneder og må kanskje bli ufør! :eek:

Kan selvfølgelig være tilfeldig men... Ble litt redd jeg... Noen som har hørt om dette før?? Jeg har min store hobby som levevei, og jeg vil heller være feit og jobbe enn å være slank og ufør....

Noen som vet???

Nille sa for siden:

man blir ikke allergisk mot kjøtt av å gå på Ketolysekuren ! Det er ganske enkelt ikke mulig og noe av det største sprøytet jeg har hørt. Det er nesten så galt at det kan kalles injurierende !
[color=purple][/color]
Om de har fått problemer med fordøyelsen har de ikke lest boka skikkelig og ikke fulgt kuren slik den skal følges !
[color=purple][/color]
Om de har fått slike problemer er det jo også merkelig at de ikke har vist såpass ansvar for andre at de har meldt sine erfaringer tilbake til Torkil, men isteden går rundt og forteller røverhistorier !
[color=purple][/color]
:mad: Jøss NÅ ble jeg jammen kraftig provosert på Torkil sine vegne !!
[color=purple][/color]

Chia sa for siden:

Ikke bli sinna på meg da... Hvilke feil kan man gjøre som kan føre til disse problemene da? Hvis man ikke har lest boka ordentlig mener jeg? har lest boka jeg altså! Men lærer nye ting hver dag likevel...:o

Nille sa for siden:

Neida, jeg blir ikke sinna på deg !
Men på disse teite damene .....
[color=purple][/color]

Georgine sa for siden:

:lol: Man skal høre mye før øra detter av ja!

(ikke rettet mot deg altså Pia, men mot de som kommer med slike påstander)

Nille sa for siden:

Tror den beste til å besvare spørsmålene her er Torkil. PM er sendt !

Min teori: Det aner meg at damene nok har spist for lite fett og for lite grønnsaker/fiber, drukket for lite vann - ikke bevegd seg nok (enten en eller to eller alle tingene) og har fått hard mage. Så har de sikkert proppet seg med avføringsmidler og ødelagt fordøyelsen. Vel, det er vanlige feil av folk som ikke har lest boka - de har lest om kuren i et ukeblad og så tror de istedenfor å vite !

Fakta: Man ødelegger ikke fordøyelesen av det man spiser på Ketolysekuren !

Chia sa for siden:

Godt! Letta!:o

Bee sa for siden:

Har de hoppa av ketolysekuren og proppa i seg høykarbomat i store mengder i tillegg til lite mosjon, og ikke fulgt oppskrifta 100 %, så har det sikkert litt å si det også.

Men allergisk mot kjøtt? Det har jeg ikke hørt om.

Men jeg kan fortelle at etter noen lange år med spiseforstyrrelser, avføringsmiddel og oppkast tålte ikke magen min kjøtt på leeeeenge. Klarte rett og slett ikke å fordøye det, så det Nille sier om avføringsmidler og ødelagt fordøyelse får det hvertfall til å ringe en bjelle hos meg i alle fall.

Iset sa for siden:

Jeg blir som Nille, veldig provosert av at folk som ikke følger kuren skikkelig går rundt og advarer andre mot den og forteller røverhistorier som ødelegger ryktet til en ellers fantastisk sunn og god måte å leve på. Disse ødelegger rett og slett for en mann som har hjulpet enormt med mennesker til et bedre liv, og det burde nesten vært skuddpremie på slikt!

Torkil sa for siden:

Hei
Jeg har faktisk aldri hørt om noen som blir allergiske mot kjøtt, jeg trodde det var en fysiologisk umulighet. Her er det neppe hverken ketolysekurens skyld eller noen kjent fysiologisk sammenheng.
Det er jo godt kjent at magen kan bli både løs og for fast i oppstarten av kuren, inntil kroppen har vendt seg til det nye kostholdet.
Ettersom ketolysekuren bygger på kroppens naturlige evne til ketose er det heller ikke noe teoretisk som tilsir at det er farlig for normalt friske mennesker.
Man bør tenke på at over 15.000 mennesker har benyttet ketolysekuren og over 100.000 Atkins induksjonsfase, som er veldig lik. Når så mange mennesker benytter en kur vil det selvfølgelig oppstå tilfeldige sammenfall av omstendigheter.
Jeg har lenge ventet på at en eller annen person skulle få slag eller hjerteinfarkt mens vedkommende gikk på ketolysekuren, da vil sikkert kuren få skylden.Teoretisk vil dette skje før eller siden fordi hjerte og karsykdommer rammer 50% av befolkningen, spesiellt de som har helseskadelig overvekt.;)

En meget kjent sammenheng er tilbakegangen av antall storker i Danmark og fødselstallet som gikk ned. Tiltak økte storkebestanden på 80-90tallet og jommen økte også antall barnefødseler. Det er en klar, statistisk sammenheng men det er ikke så mange som mener det er en direkte sammenheng.

Fedmeepidemien er en av de største trussler mot folkehelsen, ikke ketolysekuren.

Vennlig Hilsen:)
Torkil

Nille sa for siden:

Flott svar Torkil !
Jeg likte spesielt det med storkene. Ligner på HP's lille fundering rundt det med at det er lyden som får bilen til å gå. Når bilen står stille lager den jo ikke lyd.... :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.