< Tilbake til oversikten

Atkins bar og forvirring

Sativa sa for siden:

Jeg har ennå ikke prøvd en slik snack, men er litt fristet. Tenkte å bestille over nett, og var først innom en amerikansk side hvor jeg sjekket næringsinnholdet. Og det fraviker noe grassalt fra innholdet i de norske barene. Er ette reellt? Eller "glemmer" amerikanerne å opplyse om den hele og fulle sannheten (haha, for det er jo noe vi er vant til når det gjelder USA)

Er det egentlig greit å spise disse når man er på streng lavkarbo?
(si ja, si ja)

Nille sa for siden:

Næringsinnholdet er det samme om de kjøpes i Norge eller USA. Det opereres med netto karber/net carbs , dvs. at sukkeralkoholer/sugaralcohols trekkes fra. Det står klart oppgitt utenpå Atkins-barene hvor mange netto karber/net carbs de inneholder. Som regel mellom 1 og 4 alt etter hvilken type.
[color=purple][/color]
Når det er sagt så advares det mot hyppig bruk/inntak av disse barene, da de faktisk kan hemme vekttapet for noen. Det er på grunn av sukkeralkolene/kunstig søtstoff.
[color=purple][/color]
En bar en gang i blant er OK, men ikke hver dag og aldri som erstatning for mat og kun som mellom-mål/snacks

Georgine sa for siden:

Atkinsbare inneholder 2 - 3 aktive karbohydrater (de som påvirker blodsukkeret).

Og nei.. det er ikke greit å spise disse på streng lavkarbo fordi sukkererstatningen kan hemme vekttapet og trigge sukkersuget.

Sativa sa for siden:

Hmm, da får jeg vel holde meg unna da. :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.