Ser at jeg enkelte dager med dårlig matlyst kan få for lite karber i meg. Skjønner jo at det beste da er å spise grønnsaker, men kan jeg i ny og ne feks ta meg et glass melk eller litt yoghurt feks? Hva med ettpar appelsinbåter? Ødelegger man alt da, eller går det ut på det samme bare det er karbohydrater?
(skjønner at jeg ikke skal spise sjokolade eller farin for å komme opp i kvota, men lurer på hvor grensa går)
Man bør ikke få i seg mindre enn 15 karbs pr dag... Det har vel noe med hele ammensetningen av Ketolysevil jeg tro. Og vi trenger jo noe karbohydrater hver dag. Og da riktige karbohydrater fra gode grønnsaker helst!
Det er ikke karbene i seg selv du trenger, men vitaminer, minerealer, sporstoffer, fiber etc som er i grønnsaker. Spiser du nok grønnsaker til å få et fornuftig inntak av disse stoffene får du karbene med på kjøpet.
Kroppen er fullt i stand til å fremstille de karbene den trenger fra et ellers fornuftig kosthold.
Dersom man ikke ønsker å være i ketose og har spist for lite karber så kan man øke, uten å spise seg ihjel, med noe som har høyere innhold av karbohydrater enn det vi vanligvis spiser.
Det viktiger er å spise riktig mat og ikke øke med sjokolade og sukker.
Da vil jeg absolutt påstå at det er bedre ha underskudd på karber enn å spise eple. Da får du i deg fruktsukker, - og hva tror du de gjør med blodsukkeret ditt. Skal du har mer karber å må du velge noe med karber men uten sukker !
For å få opp karbene er det bedre å spise en grønnsak eller nøtter - enn frukt.
cherrytomater er vannvittig gode - eller vanlige solmodne tomater :sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.