< Tilbake til oversikten

Vektstagnasjon - gjør jeg noe feil?

rsnblaa sa for siden:

Hei, jeg er ny og har gått på Atkins siden 4/8. Det startet veldig bra:D og jeg gikk ned rett i overkant av 3 kg i løpet av induksjonsfasen. Nå, snart en uke uti varig vekttap står vekta BOM stille:mad: . Er dette vanlig?(Har gått ned 10 cm til sammen i løpet av samme periode.)
Jeg bruker programmet Mat på Data og er nøye med å føre inn hva jeg spiser. I tillegg har jeg trent på helsestudio (styrke) eller gått tur så og si hver dag siden jeg startet.
Jeg merket for at matlysten ble mindre. Jeg spiser både mindre og færre måltider pr. dag. HVORFOR GÅR JEG IKKE NED?
Spiser jeg for få ganger pr dag (Frokost, lunsj, middag, lett kvelds) slik at forbrenningen er på sparebluss?
Føler også at jeg har blitt veldig tung og sliten i beina og har problemer med å holde tempo i treningen.

Kan noen veilede meg i denne fasen jeg er nå slik at jeg ikke gir opp og slutter??????:confused:

Georgine sa for siden:

Om du krymper i centimeter og blir tynnere.. hvorfor skal du da gi opp fordi vekta ikke går nedover akkurat nå?

Du har holdt på i 3 uker og har gått ned 3 kg og krympet 10 cm. Hvilke forventninger har du til vekttapet, hvor fort og hvor mange kilo forventer du å gå ned hver uke?

3 kg og 10 cm på 3 uker er jo kjempeflott og har ingenting med vektstagnasjon å gjøre, vær tålmodig og det går seg til.

rsnblaa sa for siden:

Takk - den trengte jeg!:o Ble bare så innmari revet med da det gikk så kjempeglatt de to første ukene. Har aldri opplevd det tidligere.
Da fortsetter jeg med godt mot og satser på at det går den riktige veien.
Fint å få tilbakemeldinger!

Georgine sa for siden:

Supert :klem:

Stå på videre ;)

Nille sa for siden:

Du trener og bygger musker også vettu. Kanksje du går ned i fett og opp i muskler.....
:ja: så enkelt kan det være :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.