< Tilbake til oversikten

Bakst uten egg?

Babalotta sa for siden:

Har bakt både brød, frokostlapper, muffins og disse berømte ziggy-lappene. Men jeg syns alt smaker omelett... :( Finnes det noen som helst måte å få bakt uten å måtte ha egg i? Har lett gjennom oppskrifter, men så vidt jeg kan se er det egg i alt. Forståelig altså, men noen må vel ha forsøkt seg uten. Er egentlig en kløpper på kjøkkenet, men akkurat bakst har jeg lite peiling på, så noen tips/linker/idèer?

safran sa for siden:

Varier med krydder! Jeg pleier å bruke kardemomme og kanel, og innbiller meg at jeg sitter og spiser boller.

Tussi jenta sa for siden:

Dette lurer jeg på og.

Jeg er allergisk mot egg.

Når jeg har bakt så har jeg brukt banan istedenfor egg, men det funker jo dårlig på ketose.

Babalotta sa for siden:

Banan? Spesiellt du. Men trolig dårlig løsning om man vil holde seg i ketose ja.

Kommer nok til å forske litt på temaet jeg. Men håper noen kan komme opp med noe. Eg møkklei egg. Og joda, krydrer gjør jeg, men syns den smaken trenger gjennom alt. humre Egg må vel kunne betegnes som et biologisk våpen siden det trenger gjennom alt...

Tussi jenta sa for siden:

Finnes også eggerstatter, men det smaker virkelig dritt. Heter no eggs.

Banan var i kaker og sånn da. Ikke i brød. Jeg som ikke kan spise egg tror vel ikke det finnes så mye velykka brød for meg og spise, ihvertfall ikke på ketose.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.