< Tilbake til oversikten

Er dette rett type stavmikser?

Sugarpill sa for siden:

Jeg skal kjøpe meg stavmikser, og har ikke peiling på hvordan den skal se ut.

Er dette rett type?

[url="http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=&productId=180247&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dstavmikser%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1"][/url]

wander sa for siden:

Det er den typen jeg har, og den er veldig bra å bruke den...

Sugarpill sa for siden:

Takk for svar! Da skal den bestilles, har så lite penger for tiden at jeg må bestille fra Ellos, der har jeg konto.:)

Endelig kan jeg lage Ziggy-lapper jeg også!

Nille sa for siden:

Kan også anbefale Braun Multiquick. Den minste mixedingsen er genial til smoothies og mos.

Tusta85 sa for siden:

Denne har jeg, og den er GENIAL!

wander sa for siden:

Den hadde jeg lyst på, men kostet litt for mye for meg akkurat da jeg var på Elkjøp...

Sugarpill sa for siden:

Jeg er ikke noe særlig glad i smoothies, så jeg trenger vel egentlig ikke noe mer avansert enn en stavmikser.:)

Huldr sa for siden:

Men linken viser en Phillips - var det det du mente?

Jeg er litt i tvil om dagen jeg også ... Trenger noe å hakke nøtter med. Har brukt en elektrisk kaffekvern, men den er liksom ikke helt dimensjonert for nøtter ... :rolleyes: Lurer på å a) kjøpe ekstrautstyr til stavmikseren min (Braun Multiquick uten tilleggsutstyr), b) kjøpe ny stavmikser med utstyr, eller c) kjøpe foodprocessor, sånn liten og billig en.

Noen som vet hva som er best til nøtter av stavmikser og foodprocessor?

Trolljenta sa for siden:

Jeg har samme stavmikseren som Nille . Den linken jeg postet var fordi det var samme model som Zen postet til samme pris, men med mer tilbehør... eller ikke.. kanskje de bare ikke har postet bilde av alt hos ellos..

Huldr sa for siden:

Skjønner :).

Bruker du din til nøtter - dvs til baking?

BiB sa for siden:

Jeg kjøpte meg Magic Bullet på TV-shop (:flau: :rodme: ) og har ikke angret. Bruker den til mandler og nøtter, smoothies, pisker krem, river/hakker ost, hakker løk, lager majones, salsa, guacamole, små porsjoner røre (Atkins mix av div slag)...etc

Trolljenta sa for siden:

Nå må jeg jo bare innrømme det at baking har ikke jeg gjort stort av etter jeg hadde valgfag i baking for 10 år siden.. hehe
Har bakt fedons franske en gang.
Har for det meste til å "raspe" ost, smoothie, lage mos, froostpannekaker, ziggybrød

En venninne har den og den er igrunn ganske genial den, men synes de beholderene kan være litt liten til enkelte ting.

Sugarpill sa for siden:

Dere nevner så mange ekstrafunksjoner her- hva kan man egentlig bruke en vanlig stavmikser til? Mer enn å blande sammen ingredienser?

Edit: Jeg ser at den jeg har tenkt å kjøpe har hakke-tilbehør. Hvordan fungerer det, egentlig? Hva kan den hakke?

Trixie sa for siden:

Kan denne hakke nøtter?
Trixie :)

jeef-micro sa for siden:

Jeg har braun sin. (samme som Nilles) og den lille brede koppen brukes til alt fra å raspe ost i , hakke nøtter i, lage smoothies, mose grønnsaker og ellers alt av ting som skal hakkes og blandes... guacamole, salsa, hummus osv. Bruker så å si aldri den stavtingen på den...

Tror den phillipstingen har ca samme fuksjon, men det er litt lurt å sjekke str på motoren, så du vet den er sterk nok til å gjøre det du vil ha den til å gjøre ;)

Sugarpill sa for siden:

Hvordan kan man raspe ost med en stavmikser? :confused:

(Ja, jeg er veldig ny på dette, og matlaging generelt;) )

Nille sa for siden:

For å raspe ost må du ha tilleggsutstyret til Braun Multiquick (el. lign. type). den lille brede koppen bå bildet. Du legger et lite stykke ost oppi og vrooom så er det "revet". Bare stavmikseren kan ikke gjøre slik. Du må ha den lille koppen/boksen med knivene i.

Sugarpill sa for siden:

Takk for oppklaringen! Da holder jeg meg til manuelt rivjern inntill videre, har ikke råd til den avanserte stavmikseren.

jeef-micro sa for siden:

Den koppen følger med om det er den du har sett hoss Ellos du skal kjøpe ;)

Tror ikke den koppen med hakker regnes som tilleggsutstyr egentlig...

Huldr sa for siden:

Da falt valget mitt på en slik en, etter din anbefaling, BiB! (Ikke bli redd for at jeg skal holde deg ansvarlig da :D). Bare at min er fra Ellos: Synes den ser så kul ut, og tar liten plass på benken. Har egentlig hatt lyst på den før også, men det var det med TV-shop da ... :D

Nå er jeg skikkelig spent på hvordan den virker! Søkte på nettet, og det var jo alt fra himmelstormende begeistring til at dette var det verste kjøpet man noensinne kunne foreta seg ... :rolleyes:

MorStine sa for siden:

Julegave til min mor:) Hvor mye koster den og får man kjøpt dette på bildet komplett noe sted mon tro?

Huldr sa for siden:

Du får kjøpt den komplett på Elkjøp, MorStine :). 795 kr.

Og i og med at du trekker opp tråden, må jeg bare benytte sjansen til å fortelle at jeg elsker denne under her!! :D To vel to sekunder eller noe sånt å male nøtter med den ... og den gjør seg meget godt på benken!

Lumina sa for siden:

Den er sikkert helt grei den, annet alternativer er Braun som også pleier å ha en del ekstra tilbehør.
Mulig det er billigere å kjøpe hos Elkjøp (el. andre butikkjeder), enn hos Ellos.
Lykke til med stavmikser jakten :)
Mvh Lumina

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.