< Tilbake til oversikten

Teller dere karber hele dagen?

Bee sa for siden:

Det gjør ikke jeg. Jeg tar alt på øyemål nå, og tenker ikke så veldig mye over hvor mange karber jeg har spist om dagen.
Spiser veldig mye grønt, og overstiger garantert den magiske grensa hver dag pga, men tenker at siden det er grønnsakene som utgjør karboinntaket, så er det ikke så farlig i grunn.
Og vekta går jo dessuten nedover.

Hva med dere andre som har holdt på en stund? Regner dere fremdeles sammen alle karbene dere har spist til alle måltider?

Tusta85 sa for siden:

Jeg teller ikke. Jeg telte de to første ukene, så merket jeg at jeg ble altfor besatt av telling og tissing på stix. Siden har jeg ikke telt, men jeg kjenner på kroppen om jeg gjør noe galt, og jeg vet sånn ca hva jeg kan spise.

Bee sa for siden:

Samme her. Stixene sløses ikke me her heller akkurat. Tror ikke jeg har målt på et par mnder, og da var det fordi jeg hadde skeia litt en kveld på byen. :p

Torkil sa for siden:

Hei
Det er helt vanlig at man teller karbohydrater en uke til to. Etter det VET man hva man kan spise og man kan sjekke med urinstix av og til om man er i tvil om man er kommet ut av ketose.
De allerfleste tenker ikke så mye på maten, den blir uinteressant etterhvert som sulten blir borte, det er en av de store fordelene med ketlysekuren, man siller å regne og man har det fantastisk med energi og godt humør samt et vekttap som virker motiverende.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Bee sa for siden:

Jeg tror nok at for noen kan det bli litt vel mye fokusering på karbotellingen. Kommer litt an på hva man gjør det til selv i grunn.
Jeg hadde en ørliten følelse av at jeg kanskje kunne komme til å havne i et slankehelvette, og bli altfor fokusert på hva jeg puttet i meg og når, og at jeg da skulle stoppe fort som fy.
Men jeg har faktisk ikke hatt et usunt fokus på mat i det hele tatt, og for aller første gang kan jeg med sikkerhet si at jeg ALDRI kommer til å rammes av en spiseforstyrrelse IGJEN!

Gerd sa for siden:

Jeg teller ikke eller veier maten lenger. :)

Georgine sa for siden:

Nei men jeg skriver opp alt på grammet og fører det inn i fitday om kvelden. Alltid like spennende å se hvor riktig/galt det kan bli.

Gjør dette i perioder, orker ikke hele tiden, det tar for mye tid og er for mye pes.

LilleRosin sa for siden:

Jeg kan ikke akkurat si at sulten er blitt borte hos meg. Jeg har holdt på i 9 uker nå, og føler fremdeles en del sult.

Tusta85 sa for siden:

Da vil jeg påstå at du spiser for lite.

LilleRosin sa for siden:

For lite?? :confused: Jeg spiser meg mett til hvert måltid. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds.

Tusta85 sa for siden:

Om du er sulten så kan du jo ikke spise deg mett vel?

LilleRosin sa for siden:

Jeg er mett med det samme jeg har spist, men blir gjerne sulten igjen etter ett par timer.......

Nille sa for siden:

Om du fremdeles er sulten eller blir fort sulten etter måltidene spiser du for lite av NOE. For lite fett og/eller for lite proteiner er mitt tips !

tullann sa for siden:

samma problemet her. Blie stapp mett av lite, men fort sulten og lite energi etterpå.

LilleRosin sa for siden:

Har begynt med Cocosa, og håper det kan hjelpe. Prøver å få i meg fett, og protein til hvert måltid, men kan nok kanskje bli litt lite. Det blir salat til lunsj, og grønsaker til middag. Må begynne å spise mer grønnsaker tror jeg.

Tusta85 sa for siden:

Protein og fett er også viktig, og slik jeg har forstått så er fettet med på å holde på metthetsfølelsen. Slik er det hvertfall hos meg.

Brimstone sa for siden:

Yeppers! Det funker iaf for meg. Det er nesten som jeg vet at jeg har spist for lite fett om jeg blir sulten igjen etter bare et par timer. :)

LilleRosin sa for siden:

Spise mer fett. noterer

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.