(Jeg mener det var benevnelsen i boken?)
Jeg ser det er oppskrifter på drinker med whisky i boken, og lurer altså på om jeg kan tillate meg akkurat denne drinken innimellom. Det er nemlig noe av det beste som finnes. :D
Hva er "ren alkohol"? Er for eksempel tequila innbakt i det begrepet? :gator:
Med ren alkohol menes sprit/brennevik uten blandevann. "Bar" altså. Du kan drikke whiskey ja, men husk at når kroppen brenner alkohol så brenner den ikke fett !
Nope, det naturlige "sukkeret" forsvinner under "brenningen" det. Jeg har vært på en del whisky destillerier og jeg har aldri sett at de har tilsatt sukker ! Du kan drikke whiskey, cognac og alle typer brunt brennvin som har mer enn 40% alkohol.
Nå det gjelder likører etc er det noe helt annet. Men så er det heller ikke " rent brennevin". Mye svakere alkoholprosent og tilsatt saker og ting.
Jeg leste det i en eller annen bok....:o
[font=Comic Sans MS][/font]
Men (unnskyld uttrykket) DÆVEN!!!
Da åpner det seg jo en hel ny og stor verden for meg!! :eek:
[font=Comic Sans MS][/font]
Og det er snart helg....!!:D :D
Mener å huske at noen whiskyer har 1 gram naturlig sukker PR LITER .... Altså 1 karb pr. liter. Det har absolutt ingen innvirkning på kroppen ! De fleste har så prikyrandes lite at det ikke engang er målbart !
Gå inn og se på [url]www.vinmonopolet.no[/url] og velg "brennevin" på vareutvalg. Ved å gåinn på de forskjellige prouktene/merkene får du frem alkohol og sukkerinnhold.
Det var rart om det skulle stått i boka, for i en diskusjon ang. mørk sjokolade 70-85 % svarer Torkil her inne:
Hvor mye karber det er i en cognac er variabelt. Som regel er det svært lite. Og det er heller ikke en drikk man pleier å "hive innpå" for å si det sånn. Selv om noen kanskje gjør det også.....:p
Da kan man vel drikke Rom også, noen svarte meg men nå ble jeg usikker? Står ikke på polsiden heller.
Det er jo bare sukker, blir alt sukkeret borte som sukker?
Vet hvordan man lager vin, men ikke Rom, men det skal vel ikke være igjen noe?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.