< Tilbake til oversikten

Helgetur

Tusta85 sa for siden:

Er det noen som har tips til hva jeg kan ta med på helgetur? Som er mulig å spise kaldt og som smaker godt. Og som ikke trenger kjølebag. Skal flytte lillesøs så all plass i bilen er til henne, bortsett fra en liten bag til jentungen og jeg.

Tussi jenta sa for siden:

Marinerte sterke kyllinglår.
Kjøttboller sterkt krydra.

Anne sa for siden:

Du blir ikke mye til hjelp om du ikke spiser....:cool: Så lag litt plass til maten da ellers havner du opp med noe fra en bensinstasjon...Erfaringsmessig, så vet vi at flyttesjau trenger energi:)

Ost, for å få litt fett, feks Babybells eller skivet ost for folk i farta.....Boks med sardiner, makrell i tomat (event droppe tomatsausen), spekemat, avokado og tubeost...Ja det var kanskje noe:p

Tvi, tvi...med både flytting og mat:)

Bestemor Duck sa for siden:

Kjøp knaske-gulrøtter og kald skinkestek, grillet kylling, karbonadekaker fra ferskvaredisken osv.
Det er masse godt i ferskvaredisken og ostedisken man kan kose seg med på biltur!

Distrea sa for siden:

knaske-gulrøtter:confused: :confused: kan dere spise det på ketolyse?:eek:

Tusta85 sa for siden:

Jeg trodde ikke man kunne det nei. Er jo masse karber i det.

Men dette er jo mat som bør ligge kjølig, og som sagt så skal jeg IKKE ha med kjølebag fordi plassen i bilen er forbeholdt søsteren min og flyttelasset hennes.

Jeg får snoke rundt litt her inne i oppskriftene.

Dadda sa for siden:

Pizzavariant av Ziggy lapper (ost+skinke på toppen) tror jeg ikke trenger stå så kaldt. Jeg har hatt mine i en tett boks på kjøkkenbenken til neste dag og de har vært like fine. Laget lappene på kremost istedetfor CC.

Distrea sa for siden:

hvis det skal holde heeele helgen uten å stå kjølig er det nok ikke så enkelt å finne noe. proteiner har det jo ikke så godt i varmen.
Hva med noen barer, fiberrik og tubeost?

Jeg liker forresten svett ost godt:p

Valeriana sa for siden:

Jeg hadde samme problemet i sommer, var på telttur ei helg, oppholdt meg langt fra nærmeste butikk og hadde ingen muligheter til å oppbevare maten kjølig. Løsningen ble å satse på hermetikk, ikke det mest spennende men brukbart. Du kan for eksempel ta med skinke på boks, hermetisk asparges, tunfisk, majones, smøreost på tube.
Selv spiste jeg mye tunfisk med majones den helga...:rolleyes:

Tusta85 sa for siden:

Tror jeg baker meg et brød jeg.

Men takk for tips.

ebbeto sa for siden:

Jeg er skeptisk til all ferdigmat i ferskvare disken:

Karbonadene er garantert spedd med mel, potetmel og melk, les på en pakke med ferdigkarbonader!

Gerd sa for siden:

Fylte ziggylapper er godt. Og oste og pølsemuffins :)

Nille sa for siden:

Karbonadene i ferskvaredisken kan være "godkjente" også. Så be om næringsinnholdet før du kjøper eller forkaster !

Slakter Idsøe (stavanger) sine selges i flere butikker både i Stavanger og andre byer. De er "rene" ! Det er pølsene de selger også.

Distrea sa for siden:

Tror ikke Meny har mel i sine produkter, jeg fikk se databladene for produktene deres og det jeg så var ganske "rent" hvertfall. Hvis man spør får man sikkert se i "produktpermen" :)

Tusta85 sa for siden:

Ferskvare er uansett uaktuelt. Skal jeg spise mat, så lager jeg den selv. Dessuten så synes ikke jeg det er enkel reisemat.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.