< Tilbake til oversikten

Når bør jeg spise siste måltid på kvelden?

Tittentei sa for siden:

hører så mye forskjellig med tidene, noen sier seks, andre åtte og noen sier det spiller ikke noen rolle. Så da er det best å høre her hvor dere tydeligvis har peiling:)

Tusta85 sa for siden:

Spis når du er sulten uavhengig av klokken.

Nille sa for siden:

Man bør ikke spise de to siste timene før en legger seg. For fordøyelsens skyld.

tullann sa for siden:

men leste en plass at Torkil hadde skrevet at når man er i ketose har det ingen betydning, fordi forbrenninga er like høy hele døgnet..

???

Nille sa for siden:

For forbrenningen har det ingen betydning, men for fordøyelsen og søvnkvaliteten ahr det betydning. Om du lar fordøyelesn gjøre jobben et par timer før du legger deg sover du bedre sier ekspertene. Og jeg sover alltid dårlig om jeg legger meg på full mage.

Alfamann74 sa for siden:

Jeg sover best når jeg er mett. Spis når du er sulten!

Valeriana sa for siden:

Jeg synes det er vanskelig å sove godt mens fordøyelsen jobber for fullt, men det er heller ikke godt å sove hvis en er skikkelig sulten. For å sove best mulig må jeg hverken være for sulten eller for mett. På vanlige virkedager hvor jeg legger meg i elleve-tida spiser jeg sjeldent etter klokka åtte.

Dårrit sa for siden:

Jeg mener også at en skal spise når en er sulten, jeg sover ikke godt med rumlende mage. Men så er jeg ganske lite flink å planlegge, så sulten bestemmer. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.