< Tilbake til oversikten

Litt klaging og syting, bare!

Lindabtn sa for siden:

Litt sånn på forhånd, for de som er lei av at folk klager og syter må IKKE lese det her........ Men jeg MÅ!!!!!!

Huff nå kommer sytemeldingen, er på et punkt i kuren hvor jeg kan tenke meg ALLE har vært. Sliter med vekta, sliter med hva jeg skal spise, lager alt for mye av den samme maten, fantasien er helt stoppet opp (kanskje fordi jeg er blakk og ikke får lønning før den første og tyr til det enkleste når jeg er sulten) sjesser hele tiden (selv om jeg tar pillene til rett tid), karbosuget forsvinner IKKE i det hele tatt. Har så UTROLIG lyst på brød... har prøvd å lage flere varianter av ketolysebrød, men jeg får det ikke til. Smaker kakebunn og må spises med kniv og gaffel fordi det faller ifra hverandre. Kan godt få noen tips omhva jeg gjør feil eller andre typer brød som er spiselige (vet, smak og behag) Men jeg har bestemt meg, skal ikke gi opp. Dette kan faktisk endre livet mitt. Er inne å henter inspirasjon og pågangsmot på ketolyseforumet HVER jævla dag, hele dagen. Er helt AVHENGIG. Det er sykt hvor mye hjelp det egentlig er å få her inne, men av og til hjelper det ikke bare å suge til seg info, men også å ha noen å prate med (det er vel derfor dere finnes, er det ikke??).
Har holdt på med ketolyse i 2 mndr nå, og føler jeg har vært veldig tolmodig, gått ned fra 81 til (den har faktisk vært helt nede i 73) 74,5 (varierer veldig) er veldig fornøyd, men i dag når jeg gikk på vekta var den helt oppe i 76 :( Føler det har litt på grunn av humøret, når jeg er deprimert går vekta opp (her sitter jeg og klager og det sitter andre der ute som har et mye større vektproblem enn det jeg har, det er ikke meningen asså) men jeg var så godt i gang :(
Vel vel, jeg får vel gi det en sjans til, det er verdt å slite litt for, men er veldig på det å trøstespise og gi opp om jeg ikke klarer det med en gang (tror det ligger i familien, sånn er vi alle sammen)
Men jeg savner brøøøøød!!!!!!! En saftig brødskive med masse smør og honning..... Og hva er forresten soyaprotein som man bruker i mange av brødtypene? Er det en av de "mel"typene som man kjøper på ketolyse.no??
Men må bare si det en gang til, er direkte avhengig av forumet. Samboeren min er drit lei, sitter her hele kvelden, selv om ikke det skjer noe HELE tiden, leser jeg innlegg om og om igjen for det er så moro å høre om de som kommer seg vellykka igjennom dette, og bare håper jeg også kommer dit en dag :D Takk for at dere ville "lytte"....

Tussi jenta sa for siden:

Skjønner så godt hvordan du har det. Har jo slanka meg mange ganger og veldig lett og skeie ut litt når man stopper opp i vekt.

Tror man og må være flink til og variere i maten og lage nye retter, har lett for at man lager det samme igjen og igjen. Har en følelse av at jeg kommer til og hate blomkål om noen måneder.

Som tips til brød så har spisdegslank et brød med 1,5 karb pr brødskive. Regner med at det går an og bestille bare brødet deres og. Tenkte selv og prøve det en gang. Vet ikke hvor du bor da.

Lindabtn sa for siden:

Ja huff, håper det går over
Spisdegslank brød, HVOR??? hvis det er brukbart for oss ketolysefolk vil jeg prøve det. hvorfor har det noe å si hvor jeg bor egentlig???

Gerd sa for siden:

Først: :klem: til deg.
[color=darkgreen][/color]
Det er ikke lett når man får slike nedturer. Men de vil gå over.
Når det gjelder karbosuget har jeg bare ett råd (som hjalp meg masse) putt ost i gapet. Gulost, babybel, brie....Og drikk masse vann til.
Har du prøvd å bake OE- nøttebrød? Saftig og godt. Oppskrifta er her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12006 Nøtter kan man variere med. Og jeg bruker en del linfrø i :)
Soyaprotein kan du kjøpe på ketolyse. Ellers så selges det i helskost.
Du skal ikke ha mensen snart? Eller er det eggløsning. Det påvirker mange....
Eller så er det tålmodighet,tålmodighet og atter tålmodighet som skal til.
Håper dette nå går fort over jeg da, ønsker ingen å ha det sånn.
Stor :klem:

Tussi jenta sa for siden:

Glemte og legge ved link.
Det har noe og si hvor du bor da de ikke kjører ut i hele landet.
Det er et firma som lagr lavkarbo retter og kjører det ut til folk, man kan og hente det visse steder, men må bestilles. Regner med at det går an og bare bestille brødet.

www.spisdegslank.no/

Lindabtn sa for siden:

Så koselig tilbakemelding, det hjelper veldig å vite at folk bryr seg :D har prøvd OE-nøttebrød og synes det er altfor søtt, smaker for mye kakebunn og synes ikke det passer med gode salte pålegg som ost og salami o.l.... Men det kan jo kanskje gå an å bytte ut nøttene med litt mer frø istede?
Men sant det, tenkte ikke over det, hopper over, men skulle hatt mensen ja, har sikkert stor innvirkning på søtsuget. Men det var da veldig......
Bare håper alt blir bedre, bare venter på lønn, men mine matvaner blir jeg "fattig" på denne kuren (vet det går an å kjøpe billigere produkter, men first price prod. er jeg ikke så glad i, er kresen :o )
Takk og takk :klem:

Distrea sa for siden:

kopierte fra en annen tråd den oppskriften jeg bruker. Syns dette er BRØD... ganske godt også :p

Soyaproteinbrød a la PrincessMe
Bakte dette brødet et par ganger, men savnet 'brødfølelsen'. Idag kombinerte jeg litt av Ragnas Runstykker (takk Ragna!) og brødet og fikk et KJEMPEGODT brød som både smaker og ser ut som brød!

6 egg
2 dl creme fraiche (el seterrømme)
1/2 dl rapsolje
2.5 dl soyaprotein
1 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø
30 gram hvetekli
30 gram solsikkekjerner
Drysset med blå valmuefrø på toppen

Hele brødet inneholder ca 24 kh, og jeg får 17-18 skiver per brød (det blir stort). Dvs bare litt over 1 kh per skive!!! :D (og det er med min type soyaprotein som inneholder 10 kh per 100 gram)

Og det smaker brød! :D

Stekinga er som før: 180 grader -45 min!

Anbefales! Jeg sitter og nyter brødskive med skinke nå

Distrea sa for siden:

Hvis du ikke har proteinpulver kan du prøve denne... men denne er ikke like kompakt som forje.

4 egg
2 dl rømme
ca 1/2 dl rapsolje
1,5 ss bakepulver
4 ss linfrø (45g)
50 g sesamfrø
60 g kruskakli
45 g solsikkekjerner

:klem:

LilleRosin sa for siden:

Jeg skjønner utrolig godt hva du snakker om. Godt du la ut ett klageinnlegg, så slapp jeg. :p Jeg har også holdt på med Ketolyse i 2 mnd. Jeg startet på 95,2 kg. Har faktisk vært nede i 90,4 kg (altså nesten 5 kg minus) Men i de siste 4 ukene har jeg lagt å stanget mellom 90,5 og 92 kg. Jeg komme liksom ikke videre ned. I dag var jeg 91,5 kg. :rolleyes:

Mulig jeg har gått inn. Men det hjelper faktisk ikke meg. Jeg skal ta en brystreduksjon, og kirurgen ville at jeg skulle gå ned til 85 kg før 10. september, og da hjelper det ikke om jeg er gått inn! :( Heldigvis er vekta til legen 2 kg "snillere" enn min, så jeg mangler egentlig "bare" 3,5 kg.

Trixie sa for siden:

Må bare innrømme at jeg har tydd til Fedons grovbrød ... :o Det er det kjøpebrødet som har færrest karb. pr/100 gr. så jeg unner meg to tyynne skiver om morgenen, ikke noe mer i løpet av dagen og det bli ikke hver dag heller.
Om det er dette som gjør at jeg går saktere ned vet jeg ikke, men jeg går fortsatt ned for det! :)

Villemo sa for siden:

Ja jeg skjønner godt hvordan du har det. Det er grusomt å bare stå i stampe. Med "vanlig" kur har jeg stått stille hele dette året, selv med trening, veldig sunn mat og vilje av stål. Derfor ville jeg prøve Ketolyse...

Det med at psyken må være med vil jeg svare et rungende ja til. Det har jeg fått bevist igjen og igjen. Men selv om den er med, kan vi alle, dessverre kan du godt si, oppleve platåer. Det er visst helt vanlig.
Prøv å forkusere på hvor uendelig flink du har vært, hvor godt du gjør deg selv og si noe pent til deg selv hver dag. Kanskje det etter en stund vil gjøre at du begynner å bli positiv igjen.

Ellers vil jeg sterktanbefale en liten dagbok der du skal skrive minst 5 ting du har blitt glad eller følt deg lykkelig for, i løpet av dagen. Det skal skrives i senga, for å få en positiv slutt på dagen. Det er utrolig hvor det virker. Jeg har gjort det i mange år. På tunge dager kan man bla seg tilbake og se alt det fine man har å være glad for. Det er så lett å glemme i en hard og stresset hverdag.

Jeg håper du finner et brød du kan spise siden du savner det sånn. Det må være helt fælt å ha det sånn. Huff! Min fulle sympati. Jeg kommer nok dit jeg og en gang. Jeg er jo nokså ny.

Stå på, du er flott og flink!

Klem Villemo

Fredrikke sa for siden:

hvilket soyaprotein er det snakk om her???

reidun50 sa for siden:

Hei.
Jeg starta også i juni, og hadde vektplatå allerede etter fire uker. Jeg sto og stanga litt opp, litt ned i FIRE uker før det plutselig løsna. Nå har jeg gått ned syv kilo siden 4.juni, men ved siste veiing var det opp o,1!
Enda jeg hadde vært så flink.
Jeg henter også inspirasjon her inne. Utrolig mange flotte folk her! :)
Ikke gi opp. Det du har gått ned er jo borte og ville ikke vært borte om du ikke hadde satt deg selv på kur!
Tror det er viktig at du tenker at dette er noe du selv VIL, og kroppen din trenger det! Ikke gi opp, da går du bare opp det du har gått ned og litt til! Er det verdt det?
Men det er pyton å stå stille, les her, men ikke grav deg ned i forumet.
Kom deg ut i skogen, finn på noe hobbyarbeide å holde på med, prøv å fokusere på andre ting enn mat.

Lykke til. Jeg føler med deg, håper jeg går ned til neste veiing, ellers er jeg vel på et platå igjen :mad:. -og da må jeg også inn her og finne nytt mot....

LilleRosin sa for siden:

Dette høres ut som meg! Greitt å høre at det kanskje kan løsne her også. 100 gram er ikke mye da. ;)

Distrea sa for siden:

Soyaprotein får du på Meny tror jeg... har aldri brukt det selv,
Jeg bruker nøytrat proteinpulver som du får i helsekosten.

Teck nutrition heter min, 0,6 karb pr 100 g :)

Lindabtn sa for siden:

Takk for mange flotte svar :) I dag tok jeg den siste håndfullen av peanøttposen og nå er det NOK.... Nå skal jeg virkelig sjerpe meg og komme igjennom dette :D Vi snakken underveis

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.