< Tilbake til oversikten

Vedr. matportalen - mat på data

Tittentei sa for siden:

Var inne der og skulle sjekke og skal si jeg må spise mer karbo ja. Men det som var så rart var at yougurt youplait så står det på pakningen at det er 6 karbo på 100 gram ca 8 karbo på 125 og på mat på data fikk vi opp 15,3 karbo på 125 gram. Hva er riktig? skal vi stole mer på data programmet enn på pakningen? noen som har erfaring med dette? På forhånd takk for svar:)

Nille sa for siden:

Stol på pakka !

Valeriana sa for siden:

Det finnes flere typer yoplait-yoghurter, den som står oppført i Mat på data er den magre med bare 0,1% fett. Er det den du har spist? Uansett er nok det som står på pakken det riktige svaret.

Mat på data er et nyttig verktøy, men desverre er det mer nøyaktig når det gjelder å regne ut fettet enn karbohydratene :mad:. Et eksempel på det er Tine kremost med urter. I Mat på data står det at osten har 0g karbohydrater, mens i virkeligheten har den ca. 3g pr. 100g vare. Men merkelig nok står Tine kremost naturell oppført med riktig mengde karbohydrater.

nettan sa for siden:

jeg pg har hatt samme problem!!
Når jeg regner ut selv ut i fra hva som står på indigrensene til rømme grøten til ziggy så får jeg på hele grøten 10.4 (jeg deler den i to)
men når jeg regnet ut på matportalen så sto det 7.5 ?? nei så jeg har funnet ut at den der gidd jeg ikke bruke..viss man ikke kan stole på den 100%

Trolljenta sa for siden:

Hvis noen vil, så kan de teste denne karbotelleren.
Er en del ting som kunne vært bedre, men det kommer i neste versjon.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.