Jeg starta på torsdag og på søndag kveld fikk jeg vondt i nyrene, ikke veldig vondt da. Har det fortsatt. På dagtid kjenner jeg det så vidt, men på kvelden kjenner jeg mer til det.
Hvis du drikker for lite kan du få vondt i nyrene ja. Men det er skjeldent. Og om du drikker 4-5 liter kan det væreomvendt, at du drikker for mye. Prøv deg frem.
Jeg har faktisk også kjent litt vondter i nyrene de siste dagene. Mest når jeg tisser, det er liksom ett "trykk" nede i magen. Er det nyrene?? :confused:
Vondt i nyrene gjør vondt midt på ryggen - rett over midjen ett sted. Selv drikker jeg vann når jeg er tørst, siden jeg får magebesvær av å helle inn på flere liter om dagen.
Det høres ut som om du får i deg for lite væske, når du sier du har vondt i nyrene. Hvis det er væskemangel, skal det hjelpe i løpet av en time eller to hvis du drikker vann. Hjelper ikke det - tror jeg du må til legen med en urinprøve. Det kan hende du har urinveisinfeksjon/blærekatarr.
Jeg har ikke urinveisinnfeksjon, det vet jeg hva er og har det ikke nå.
Men er 4-5 l vann for lite. Jeg drikker når jeg er tørst, men er tørst veldig ofte nå. Har aldri drukket så mye før.
Ellers har jeg nok en veldig følsom kropp og kjenner hver minste lille forandring i kroppen. Skjer nok veldig mye med kroppen min nå og, da den er virkelig ikke vant til og få så mye fett, jeg har hatt så og si fettfri kost før. Tisser jo døgnet rundt og tisser masse.
Jeg synes 4-5 liter vann høres veldig mye ut, men tror det med vanndrikking er veldig individiuelt. Selv drikker jeg ikke mer enn én liter om dagen +/- (i tillegg til kaffe/te/fun/lettbrus) men det kommer jo helt an på hva du er vant til.
Jeg drikker ikke noe annet enn vann nå og er tørst veldig ofte. Sikkert verst nå i begynnelsen når kroppen må venne seg til noe helt annet.
Får bare se an hvordan det går, det er jo ikke plagsomt vondt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.