< Tilbake til oversikten

Hva gjør jeg galt?

AltforStor sa for siden:

Leser jo at iløpet av 2 uker har de fleste gått ned flere kg og mange cm!!!

Har kanskje gått ned 2 kg, men ikke noe særlig på cm.

Jeg er i ketose! Typisk dag med mat:

Frokost; et eller annet eggeting, omelett, kokt, stekt... Gjerne med salat og bacon til.

Lunsj: Salat eller knekkebrød med ost. (baker ketolyse knekkebrød)

Middag: kjøtt med grønnsaker/salat.

Er det for lite fett???:confused: Jeg føler jeg koker kjøttet nærmest:o
For lite grønnsaker:confused: Er så redd for karbisene vett

HVA ER GALT:eek:

Nille sa for siden:

1 kg i uka er jo flott det !
Det kan du ikke klage på. Det er iallefall ikke noe galt !

Pass på å ha grønnsaker til iallefall to av dagens måltider :)
Og litt mer fett skader heller ikke !

AltforStor sa for siden:

Kanskje det er tålmodigheten???

Føler bare at det står stille:(

Gerd sa for siden:

Hei og gratulerer med vekttapet. :heia:
[color=darkgreen][/color]
2 kilo er 4 kladder smør det. Se det for deg, og så masse er borte fra deg på 2 uker :) Bra det!!!
Vekttap og cm-tap er forskjellig fra person til person. Ikke sammenlign med andre. Det kan bli demotiverende
Les i ketolyseboka, så står det at man ikke skal forvente vekttap 1. uka. Det største vekttapet kommer i uke 2 og 3 (2-7 kg.) Etter det stabiliserer vekttapet seg til ca 0,5-1 kg i uka.
Tålmodighet er veldig viktig. Og ikke stresse. La kroppen og topplokket samarbeide... Da blir det ingen kamp om kiloene, men en livsstilsendring.
Dette kommer til å gå så bra :)

Smula sa for siden:

Hvordan i all verden klarer du å si at du har gått ned 2 kg og hva er galt i samme åndedrag!?!
Det er ikke alle som raser nedover, i tilfelle du trodde det...

AltforStor sa for siden:

hehe.... jeg vet ikke:rolleyes: Er ikke fult 2 kg, og FØLER at alt står stille:(

Og ja, skulle ønske jeg våknet en morgen 20 kg lettere:D

Alfamann74 sa for siden:

Jeg gikk ned 4 kilo første 2 ukene. Uten at jeg mistet noe særlig rundt livet. Så gikk jeg opp igjen 2 kg, den neste uken, uken deretter gikk jeg ned en 1 kg, og buksene begynte å bli litt for store. Ikke stirr deg blind på vekta, den forteller ikke hele sannheten.

MizzEve sa for siden:

Har ikke gått ned mer enn en halv kilo på halvannen uke jeg, ikke har jeg rota meg til å måle cm heller. MEN det er flere som spør om jeg har gått ned ENDA mer.. :p Så det syns kanskje.... :confused: :D
Vet at jeg spiser litt lite fett og litt lite grønt de dagene jeg har lange dager på skolen, men jeg jobber med saken.

Du kommer sikkert til å miste masse kilo en gang når det har gått en stund. Man kan stå stille lenge også plutselig 3-4 kilo ned! :)

Ullabulla sa for siden:

Vær fornøyd med resultatet - fokus på de kg som du har minket og ikke de som er tilbake.
Et lille tips - for mange er ost en partystopper. Det er lett å spise for mye gul ost - er selv veldig glad i ost men har oppdaget at dette hemmer min vektnedgang. Nå innvilger jeg meg kun ost i helgen som ekstra helgkos

LilleRosin sa for siden:

Det håper jeg virkelig skjer med meg. For nå har jeg stått å stanget på den samme vekta i 4 uker. En uke så har jeg gått ned, og neste uke har jeg gått opp igjen det jeg hadde gått ned. :rolleyes:

Tusta85 sa for siden:

Det løsner nok skal du se! Bare vær tålmodig, og hold kuren. :) Som andre sier så kan du ha minket i cm selv om vekten står stille. Jeg stod stille på vekten i 3 uker, men minket masse i cm.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.