< Tilbake til oversikten

Hjelp, jeg har fått diare:(

Søss sa for siden:

Hei,

Jeg har nå begynt på min fjerde uke på fettdietten som står i Maria Thommessens bok "7 slankekurer som garantert virker". Torsdag spiste jeg spekemat til middag og fikk vondt i magen med etterfølgende diare:eek: Har ikke vondt i magen lenger men diareen vedvarer. Har noen erfaring fra dette? Kan det ha vært for mye salt??? Står i boken at treg mage og forstoppelse kan forekomme, men her er det motsatt:(
Tok urinprøve i går og den var lilla som bare det. Føler meg også til tider småkvalm og slapp, venter i spenning på den mulige bivirkningen som står nevnt, nemlig oppstemthet:)

Tenkte å begynne med GI-oppskrifter til neste uke og vil da følge en bok som heter "De beste GI-oppskriftene" av Ola Lauritzson & Ulrika Davidsson. Regner med det ikke skulle være noe problem å bytte diett, eller?

Hilsen en med sår stump:flau:

jeef-micro sa for siden:

jeg vet ikke noe om dietten din, men når man legger om kostholdet fra mye rafinerte karber, og lite fett, til mere fett og inger rafinerte karber, så vil kroppen reagere. Noen får forstoppelse andre får diare. Man har noen råd mot diare som du kan prøve dersom du har lov til å spise, slik som blåbær og kli, eller du kan kjøpe ido-form eller immodium på apoteket. Så lenge du ikke har magesmerter, hadde jeg ville sett det an et par dager. Dersom du er veldig sår, så kan du smøre med litt zinksalve. Den legger seg som en beskyttende hinne over det området du smører ;)

Tusta85 sa for siden:

Ingen kjennskap til dietten din, men da jeg startet med ketolyse og høyt fettinntak så fikk jeg rennerau. Har det til tider enda.

Zinksalve er genialt mot såre stumper. ;)

Brimstone sa for siden:

Jepp, satt også på porselenstrona nesten hver time i et par dager inntil kroppen min vendte seg til omlegginga. Nå (noen måneder senere) har jeg absolutt ingen problemer med magen, bommelommer hver dag, men konsistensen er myk og behagelig :p

Dadda sa for siden:

jeg er motsatt - får diare hvis jeg har spist mat jeg ikke skal jeg....som om min dårlige samvittighet ikke er nok :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.