dette er min første dag på ketolyse kuren og lurer bare på om det er
i dag har jeg spist en ziggylapp,salat passelig mye med litt dressing oppå
middag hadde jeg passelilg peorsjon brocoli topper ca 150 gr og litt agurk
2 st laksefile stekte litt meierismør oppå brocolien og ett par spise skjer seter rømme
er dette helt feil eller?
hva burde jeg gjøre forandre det eller?
og en liten ting til finnes det noen pastiller el jeg kan spise?
heia
Gerd det ble 3 måltider,var det lita da syns du?maser sikkert mye her jeg nå men må bare vite hehe tar også de ketolysetabelettene i tilegg
men skal man virkelig spise seg mett på alle måltidene?
rolly
ja, man skal spise seg mett, men ikke overmett. Og man skal ikke gå over 6 timer uten mat.(våken tilstand) Og man skal spise når man er sulten. La magen bestemme litt, ikke klokka. Herlig :D
Jeg har som regel 2 egg og 4 striper bacon til frokost eller et par ziggylapper med masse pålegg. Da holder jeg meg god og mett til lunchtider. Da har jeg en blandasalat med bl.a fetaost, kylling, litt løk og 2-3 salattyper. Til middag har jeg ca 150g kjøtt/fisk/kylling og smørstekte grønnsakerav div: fersk sjampinjong, squash, aubergine, avokado osv... Steker ofte litt blomkål og/eller brokkoli og bruker det som "potet". Fete sauser er godt.
Blir jeg sulten eller fyser på noe om kvelden, sp steker jeg meg litt ost, eller rett og slett mauler ost. Og eb ziggylapp :)
Steker i meierismør. Ja kjøtt og fisk og kylling kan man spise mye av. Det begrenser seg selv egentlig.
Det er grønnsakene som inneholder karber, og fordeler du det fint utover dagen, og fyller på med kjøtt og fisk og fett(fete sauser, rømme, fløte(karber der og, må telles med) så vil du bli god og mett og være mett lenge :)
Anbefalingene er å kutte ut slike søtstoff for å bli kvitt søtbehov/sug. Dumt å erstatte en avhengighet med en annen ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.