< Tilbake til oversikten

Hoppet av ketolyse til fordel for Atkins

nystolen sa for siden:

Kroppen min godtok ikke så mye fett som krevdes for å være i ketolyse, så jeg hoppet av den. Vurderer å prøve meg på Atkins istedet. Er det mindre fett der ?
Skal etterhvert låne noen bøker om dette. I mellmtiden er det noen som vet hvor mange gram karbo om dagen det anbefales ?
Hva er hovedforskjellen på Kelolyse og Atkns ?

Nille sa for siden:

Nei det er ikke mindre fett på Atkins. Og Atkins får så langt som å si at lavfett Atkins ikke funker. Det anbefales minst 20 gram karbo om dagen.
Les mer i linkene her:
[color=purple][/color]
Fase 1: Induksjon

Kula sa for siden:

På hvilken måte godtok ikke kroppen din fettinntaket?

nystolen sa for siden:

Gikk totalt 2 uker på kuren. Den første uke spiste jeg ikke nok fett og fikk ikke utslag på ketostixen. Den andre uka økte jeg fettmengden og fikk utslag. Men jeg følte meg kvalm ( det kan jeg leve med) og så fikk jeg sterke magesmerter (der galleblæra ligger ) under ribbeina på høyre side. Har fjernet galleblæra for mange år siden og aldri hatt vondt etter operasjonen, før nå sist uke. Stoppet mest pga smertene. Som forøvrig forsvant når fettmengden ble redusert.

Charmtassen sa for siden:

Jeg har fortsatt galleblæra inntakt, men hadde akutt galleblæreinfeksjon for en del år siden (gallestein som hadde satt seg fast i gallegangen). Har gått på ketolysekuren med godt resultat tidligere, men husker at jeg fikk det jeg kaller "murring" i galleblæra (ikke anfall, men ubehageligheter - de som har hatt det vet hva jeg snakker om).
Hadde slik murring toppen et par dager, og så ble kroppen vant til kostholdet og murringen ble borte. Har hatt pause i kuren et par ganger, og har hatt samme opplevelse hver gang.

Holder du ut noen dager til så kanskje du opplever det samme. Det er verdt forsøket!
Lykke til!

Nille sa for siden:

:ja: har man gallestein eller operert bort galleblæra bør man uansett gå veldig sakte frem for tilvvenning av fett. Men dessverre er det nok noen som ikke vil tåle det uansett.
[color=#800080][/color]
Men verdt å prøve - det er det !

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.