< Tilbake til oversikten

Slik fungerer ryktesystemet

#1

HP sa for siden:

Ryktesystemet er et kommentar og oppmuntringssystem.

Du har muligheten til å gi positiv eller negativ tilbakemelding til en brukers innlegg. Tilbakemeldingen kan gis med eller uten kommentar.
Dette er et tillegg til å skrive en takk eller oppmuntring i tråden.

Slik fungerer det:

  • Du må være registrert bruker for å kunne gi rykte.

  • Alle begynner med et rykte på 10

  • Du kan ikke innvirke på andres rykte før du har skrevet 25 innlegg - Du kan gi men det vil ikke ha innvirkning på poengene til brukeren.

  • Du kan ikke innvirke på andres rykte om du har mindre enn 20 i rykte selv
    Hvor stor påvirkning du har på andres rykte avhenger av disse faktorene:

  • Hvor lenge du har vært medlem (+1 / 360 dager)

  • Hvor mange innlegg du har (+1 / 500 innlegg)

  • Hvor mye rykte du har (+1 / 1000 ryktepoeng)

Du må spre rykte til 7 brukere før du får gi på nytt til en bruker du har gitt til før. Du kan gi rykte 21 ganger per døgn. (Administratorer har ikke disse begrensningene.)

  • Dine 25 siste ryktepoeng og kommentarer finner du i kontrollpanelet ditt.
  • Dine 20 siste ryktedryss og kommentarer finner du også i kontrollpanelet ditt.
    Takk for at du er bruker her på lavkarbo! Og vi håper du vil bruke dette systemet til oppmuntring og berikelse for alle de enestående medlemmene her inne! ;)

#2

QueenConnie sa for siden:

men... hvordan gjør man det?, jeg har fått mange prikker jeg :) meeeen. jeg veit ikke hvordan jeg kan gi prikker sjøl til andre :p


#3

Megvel sa for siden:

Ser du vekten under bildet mitt? Klikk på den og si noe positivt (helst) til meg ;)


#4

Areola sa for siden:

Nederst på hver "brukerfirkant"


#5

Areola sa for siden:

Neineinei, MEG!

:p


#6

QueenConnie sa for siden:

ÅÅÅÅH, takk!!! dette har jeg lurt på LENGE <3

dere er noen skatter <3<3


#7

QueenConnie sa for siden:

Dere begge fikk, som takk for hjelp <3


#8

Supera sa for siden:

[/LIST]
Jeg har lyst til å gi rykte, men ser at min ryktekraft er fortsatt 0? Har det vært noen forandringer etter dette? Har mer enn 10 i rykte og har skrevet mer enn 25 innlegg.


#9

Popp sa for siden:

Samme her. ...hjelp?


#10

Chunky sa for siden:

Hmm.. i følge disse kriteriene skulle jeg hatt en ryktekraft på 7, men jeg har bare 3. Er nok litt treghet i systemet.


#11

Vettel sa for siden:

Bra jeg så denne, har ikke sett før nå at flere har gitt med positiv tilbakemelding! (rykte)

STAS! hihi!


#12

HP sa for siden:

Tallene i hovedinnlegget er oppdatert med de som er gjeldende nå.


#13

senorita sa for siden:

hva betyr rykte med blå prikk? Som ikke gir noen poeng...? Ser brukeren har jo over 120 innlegg... Så da burde den vel egentlig være grønn? :P


#14

Supera sa for siden:

Du glemte kriterie nr 2

Så den brukeren har sannsynligvis under 20 i rykte selv.


#15

senorita sa for siden:

Hmm sant det... Må være derfor da ja :)


#16

Sweetie73 sa for siden:

Hm...synd man ikke kan gi positive poeng ut i starten. Jeg er helt ny her og blir jo så glad for alle hjelpsomme tips! Skjønner ikke helt hvorfor ikke jeg kan gi dette selv om jeg er newbie! (Skjønner at det står i reglene, altså - skjønner ikke bare helt at det er et kriterie!)


#17

JanneBL sa for siden:

Dette visste jeg ikke! Så bra at jeg fant denne tråden:D Men hvordan ser du om du har fått tilbakemeldinger selv?


#18

StegforSteg sa for siden:

Nederst inne på kontrollpanelet :)


#19

JanneBL sa for siden:

Står det ingenting hvis jeg ikke har fått tilbakemeldinger? Skjønner ikke helt hvor det skal stå:p


#20

BenteR sa for siden:

Sendte deg en nå, ser du den?


#21

JanneBL sa for siden:

Ja nå så jeg det :)


#22

Marella77 sa for siden:

Hvor for har jeg bare 2 poeng å gi? Og etter jeg har gitt poeng til noen, så har jeg samme igjen? Skjønner ikke dette jeg ;)

Og hva betyr det at jeg er ny på veien? Før var jeg på en erverdig vei... Og før det, var jeg bare ny tror jeg... Når skiftes dette, og hva er kriteriene? Nysgjerrig jeg.... hehe


#23

Marilyn sa for siden:

Hvor ser man hvor mange man har å gi?


#24

Anne sa for siden:

Hvis du går inn i boksen Kontrollpanel, der du går inn når du ser på de trådene du følger, så skroller du nedover. Da ser du etterhvert hvem du har fått poeng av og litt llenger ned står det hvem du har gitt til. Øverst på den siste lista, på høyre side ser du det.
Si ifra om dette var veldig dårlig fortalt da...😄


#25

Marilyn sa for siden:

Den "Your reputation power is X" ?

Da har jeg 0 isåfall :p

Men da vet jeg det og. Tusen takk for svar, Anne ! :)


#26

Anne sa for siden:

Poengene kommer etterhvert...uansett alltid hggelig å få en prikk, enten de er med poeng eller ikke.


#27

Jammo sa for siden:

Åja er det det de prikkene er :) Da vet jeg det :D

Tar gjerne imot prikker fra dere ;)


#28

Marilyn sa for siden:

Tuuuusen takk for hjelpen, Anne! :D Nå hjalp det, ja! :D


#29

Anne sa for siden:

Så fint 😀


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.