AltforStor sa for siden:
Jeg tar det meste litt på måfå jeg:p
Men spiser veldig mye egg, kjøtt og ost. Og det er det jo ingen karber i. Så jeg tror jeg får i meg karber gjennom grønnsaker og salat. Men trenger jeg å veie alt????
AltforStor sa for siden:
Jeg tar det meste litt på måfå jeg:p
Men spiser veldig mye egg, kjøtt og ost. Og det er det jo ingen karber i. Så jeg tror jeg får i meg karber gjennom grønnsaker og salat. Men trenger jeg å veie alt????
Sugarpill sa for siden:
Det er veldig lurt å veie alt, ihvertfall i begynnelsen, til du har trent om "øyemålet".
Det er forresten karbohydrater i egg.
LilleRosin sa for siden:
Jeg har nok ikke veid alt. Men har funnet ut hvor mye karbo det er i salat, og da ser jeg sånn ca. hvor mye jeg kan ta. Blomkål og brokkoli veier jeg, slik at jeg vet at jeg ikke får i meg for mye.
Kjøtt veier jeg ikke.
Valeriana sa for siden:
I starten kan det være lurt å veie maten og bruke programmet Mat på data for å finne ut hva en får i seg. Jeg har selv trodd at jeg spiste mindre karbohydrater enn jeg faktisk gjorde. Mat på data kan lastes ned gratis fra matportalen.no/
Monen sa for siden:
Jeg veide alt i begynnelsen. Nå vet jeg hvor mye jeg kan ta. Er jeg usikker så veier jeg igjen. Er så kjedelig å gå ut av ketose for å ha spist litt for mye av den lovlige maten liksom:o
Tussi jenta sa for siden:
Jeg veier ikke ennå, har bare gjort det her i 2 dager da.
Men har veid masse mat i mitt liv, så jeg vet jo sånn ca hva ting veier. Så jeg skriver opp alt jeg spiser og ca vekt på det. Er det noe jeg er usikker på så kommer jeg til og veie det.
Nille sa for siden:
Skal du ha i deg så lite som 15 karbohydrater pr dag (Ketolysekuren) er det nok tvingende nødvendig å veie/måle og telle karber. Etterhver som du blir mer dreven vil du ikke behøve å veie/måle telle så mye. Men det å stole på øyemålet, selv etter lang tid på lavkarbo, har ødelagt for mange. Selv klarer jeg ikke å ta alt på øyemål, og kontrollmåler innimellom. Da ser jeg at jeg som regel har tatt feil. Dessverre i feil retning. Jeg har spist mer enn jeg tror jeg har.
Går vekten nedover og du er fornøyd er det greitt å ikke veie mer. Men stopper vekttapet opp bør man iallefall kontrollveie. Det er mange som har fått seg noen overraskelser ja !
LilleRosin sa for siden:
Det er sant! :)
AltforStor sa for siden:
Det mat programmet var genialt da!!!!
Idag har jeg spist ca 10-11 karber:)
Går det ann å spise for lite?
Nille sa for siden:
JA, det er mulig å spise for lite. Ikke lurt ! Kroppen trenger all den næring du kan få i deg på et allerede lavt karbonivå.
I verste fall opplever du at vekttapet stopper opp.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.