Har holdt på med lavkarbo i to-tre uker nå. Det fungerer fint, egentlig, men jeg har siste uka vært fullstendig utmattet, kraftløs og svimmel. Det kan ha sammenheng med at det siste 5 ukene har vært et høyt tempo med mye stress, og at det nå har normalisert seg. Mannen mener det kan være omleggingen av kostholdet. Jeg skjønner at han kan tro det ettersom det sammenfaller i tid sånn omtrent.
Kan det være at jeg er i en uplanlagt ketose?
Er det bare en reaksjon på mye stress?
Er det en overgangsreaksjon på omlegging av kosthold?
Får du i deg nok grønnsaker? Nok proteiner? Nok fett? Nok vitaminer? Nok vann? Får du nok søvn? Tar du tilskudd? Spiser du jevnt? Spiser du for lite, eller for mye? Er du sulten? Har du gått ned i vekt? Nok b-vitaminer? (deppa) D-vitamin? (stress) Når er du svimmel? Er du kvalm? Trives du med kostholdet?
Jeg vet ikke svaret på hvorfor du er svimmel, kraftløs og litt deppa, men det er iallfall mange faktorer som kan spille inn :)
Du sier ikke noe om du følger en bestemt filosofi. Og uten å vite hva slags kosthold du har, - hvor mye du spiser av hva, - er det umulig å svare deg på hva som er årsaken til dine reaksjoner.
De kan være en sammenheng med høyt tempo og stress, - og bare det. Selv om det også kan ha med kosthold å gjøre. Om du er i ketose OG har hatt høyt temp og stress er det klart symptomene forverres. Om du spiser for lite og lar det gå for lange mellom måltidene er det også en ting som kan skape problemer. Om du spiser nok og ofte, men ikke RIKTIG - dvs. om du får i deg for lite næring, for lite av enten fett, proteiner eller grønnsaker - får du samme reaksjoner.
Men som sagt.... du kommer med altfor lite info til at det er mulig å gi deg oe konkret svar !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.