< Tilbake til oversikten

Oppbevaring av Ruccula salat

Solis sa for siden:

Hei.
Jeg syns det er godt å bruke denne typen salat, men det er bare jeg som liker den i husholdet, og jeg ksulle gjerne brukt den over 2,3 dager.
Det er vanskelig, den blir så fort tørr og stygg, har prøvd tupperware sine salat boller, men det ser ikke ut til å ha noen effekt. Noen som har forslag?:confused:

Georgine sa for siden:

Jeg har gitt opp Ruccola og gått over til Hjertesalat i steden.

Ruccola ble enten vissen og/eller slimete uansett hvordan jeg oppbevarte den..

mofe sa for siden:

Jeg også har problemer med det der... :ja:

mini me sa for siden:

Jeg skyller av den med kaldt vann med en gang jeg kommer med den hjem fra butikken. Så passer jeg på at det er bittelitt vann igjen i begeret den ligger i, og setter så hele sullamitten i en lukket plastpose i kjøleskapet. Holder godt hvertfall 4 dager i kjøleskapet. Men passe på at den ser helt sprek ut i butikken da. :)

Paradis-Oscar sa for siden:

Jeg oppvebarer den i sånn zip-lock pose. Skyller den godt først, fjerner dårlige blader, og lar renne godt av.
Putter et sammenbrettet tørkerull-ark inne i posen, det suger til fuktighet så det ikke blir for mye fuktighet og råtner. :)

Men like viktig at den er i god stand i butikken, elelrs blir den dårlig uansett hos meg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.