< Tilbake til oversikten

Baconsvor

Millsi sa for siden:

Kan jeg bruke det som fettkilde?

Jeghar store problemer meg å få i meg nok fett. Frokost klarer jeg ikke. Propper i meg ett kokt egg bare for å ha spist noe,liksom. I lunsjen er det salatbar på jobb :D Perfekt. Men ikke så masse fett da.

Middagen prøver jeg å pøse på med smør,men brekker meg om det blir for mye. Fløte går det noe av.

Hva annet kan jeg spise?

(boken er på vei...men lurer likosm nå..)

Lindabtn sa for siden:

Har funnet ut at kokosnøtt er en fin kilde til fett. Og det er godt og hos meg setter det fart på systemet :p
Ellers er det bare å bytte ut lettprodukter med de feiteste du kan finne. spise masse bacon og fett kjøtt.
Men jeg vet det er vanskelig,blir også skikkeli kvalm av for mye fet mat

Lilly sa for siden:

Jeg mauler ost, også spiser jeg creme fraiche på salaten. I dag hadde jeg i tillegg litt olje i en kjøttdeiggryte som i utg.pkt egentlig skulle stekes i smør, men jeg pøste på litt olje for å være flink.

Kan du ikke ha lapper liggende, så kan du spise det med smør, skinke og ost f.ex hver morgen?

I tillegg har jeg nå fått anbefalt en skje av MCT-olje hver dag... :urk: Høres helt ille ut, men det er sikkert sunt... :D

Millsi sa for siden:

Har ikke sett kokosnøtter på butikken jeg.. Kan jeg kjøpe det tørket?

Har du en oppskrift på lapper,Lilly? Hehe,nå skriver vi til hverandre på to steder..Ost er ikke såå godt da..hehe

Lilly sa for siden:

Jeg svarte deg her også jeg. :D Skal se om jeg finner oppskriften på lappene jeg har laget. Bee har vel brukt en annen oppskrift tror jeg, men de har jeg ikke smakt.

Millsi sa for siden:

Er de gode da`? Syns de ser så rare ut ..hehe

Lilly sa for siden:

De er helt greie. Blir litt omelettaktig synes jeg, men godt med pålegg på og da bruker jeg stort sett skinke, ost og paprika.

Smula sa for siden:

Baconsvor? :ja::ja:

Når det gjelder Ziggy-lappene, forsøk å bland litt kruskakli og/eller noe annet frø i røra. Da blir de tørrere og mer brødaktige. Selv er jeg veldig glad i dem.
De kan visstnok også brukes om hamburgerbrød og pizzabunn, uten at jeg har forsøkt det riktig ennå.

MorStine sa for siden:

Ah... Kanskje jeg skal blande i litt kruskakli og bruke dem som pizzabunn i morgen, blir jo ikke mangekarbene ut av det.:D

terry sa for siden:

Knuste linfrø funker flott det også :) (0 karber). Jeg bruker en kombi av knuste linfrø og kruskakli

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.