Noen som har opplevd dette før. Å miste ufattelig mye hår???
Skikkelig bekymraa nå. Har jo amma i 3 måneder, men sluttaa jo fullamming for 1 måned siden, og nå har jeg bare amma 1 gang i døgnet i 1 måned.
Hva kan være årsaken? Og kan jeg ta en tablett som heter " hårkur" sammen med ketolyse tablettene. Er bare vanlige mineraler og vitaminer i den som visstnok skal styrke håret. kjøpes på frisørsalonger og skal brukes i 2 måneder, minst!!!!!
Vil ha tilbake håret mitt. Kanskje jeg mangler alt for mye vitaminer. Jeg tar jo alle tablettene..
whyyyyyy........ vil ikke ha tynt hår!!! da er det nesten så jeg heller vil være lubben....:(
Du mister hår fordi du har vært gjennom et svangerskap. Alle hormonforandringene i kroppen gjør at du mister alt håret som du egentlig skulle ha mistet under svangerskapet. Under svangerskapet s mister man nemlig minimalt med hår.
Hårtap kommer som regel av hormonelle forandringer, så det kan være "bare" det som skjer.. Ikke så rart dere mister hår i en sånn fase da :) Gi det litt tid, det pleier som regel å ordne seg. Svarer som hudpleier nå, så ketolyse-svaret får dere få av noen andre :D
Ja, håret vokser jo hele tiden. Og du mister jo hår hele tiden. Du mister faktisk opp til 100 hrstrå eller mer om dagen. Husker ikke helt. Under svangerskapet så mister man minimalt, og alt dette tar kroppen igjen etterpå.
Det kommer sikkert av fødselen. Det er vanlig at man mister masse hår når barnet er rundt 4 måneder og det er forskjellig hvor lenge det varer. Hos meg var det helt grusomt mye og jeg var så flau da jeg var på besøk - det varte til gutten min var rundt 7 måneder. Er mindre nå, men jeg mister fortsatt litt mer enn vanlig.
Fikk høre at det kom av at når man går gravid så mister man ikke så mye hår og da tar kroppen igjen det som den skulle ha mista i løpet av den tida - dårlig forklart, men noe slikt.
Men det kan jo komme fra ketolyse også - for der har jeg ikke noen erfaring.
Jeg har en sønn på 4 mnd, som kun ble amma de første8 ukene. Og jeg mister store mengder hår, så tror nok det er hormonelt som har med svangerskapet og gjøre.
Jeg har egentlig veldig tykt hår, men for første gang i mitt liv har jeg tynnt hår nå. Får bare håpe det ikke blir for tynnt.
Hadde dårlig tid,så jeg sjekka ikke hva andre hadde skrevet,men den vanligste årsaken til at folk mister hår er Sink/Zinkmangel er ikke sikker på norske skrivemåten.
Prøv med Zinktilførsel
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.