< Tilbake til oversikten

For lite karbo?

Eliram sa for siden:

hei igjen, hva skjer hvis man får i seg for få karber? vil man da gå ut av ketose på samme måte som hvis man får i seg for mange? og skal man telle karber for cola light selv om det står 0g? takk for svar!

Gerd sa for siden:

Nei, du vil ikke gå ut av ketose om du spiser for få karber.

Og er det 0 g. karber så er det 0. Ingenting å telle med da :)

Tusta85 sa for siden:

Men i colalight er det sukkererstatning som kan stanse vekttapet. Og kullsyren kan gjøre en oppblåst.

tullann sa for siden:

hva med pepsi max da tusta???

Tusta85 sa for siden:

Det er jo kunstig søtning i all light brus. Og all kunstig søtning kan stoppe vekttapet. Dette står det også om i boka.

Personlig så har jeg kuttet alt som heter brus med kunstig søtning fordi det stopper vekttapet for meg. Og kullsyren gjør meg oppblåst. Det er ikke slik for alle, men for meg.

Eliram sa for siden:

takk for svar, det var jo skikkelig nedtur for jeg er pepsimaxoman:-(
jeg har gått ned (!) til ca en liter hver dag (+2liter vann) etter at jeg begynte, men har kun gått ned 0,1 kg siste uken. kanskje det er årsaken da? får prøve å trappe ned...

Emme sa for siden:

Jeg tar bare et lite glass av og til de 6 dagene jeg har vært på kuren, men har gått ned 1,6 kg på 6 dager.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.