Viclin sa for siden:
...
Viclin sa for siden:
...
Bee sa for siden:
Det må nå være bare tull. Jeg bestilte en shitload med matvarer fra USA, som BLE fortollet, der de åpna pakken og gikk gjennom innholdet og alt, og det kom nå frem til meg til slutt allikevel. ;)
Nille sa for siden:
Du må betale både toll om moms på matvarer. Og det ER lov å innføre matvarer - så det må nok være noen hull i din samboers kunnskaper.
Jeg har innført masse - bl.a fra USA og England. Har betalt toll og moms - både fra EU/EØS og utenfor. Om det ikke er lov å innføre er det jo noe underlig at de tar både toll og moms og lar meg få utlevert varen ? UTEN spesialtillatelse ! Og det sjekkes ! Har kvitteringene fra tollvesenet som beviser det ! Ifølge EU/EØS regler må det stå næringsinnhold på varen. Ellers må man ha med et dokument/beskrivelse sombevitner hva varen inneholder. Men det ser de visst mer nøye på om det skal selges videre. Da er det spesielle regler som gjelder.
Det er noe restriksjoner på ferske kjøtt og meierivarer fra visse land, bl.a. nå fra Storbritannia. Men det er jo ikke det det er snakk om her.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.