< Tilbake til oversikten

Nok fett?

Tussi jenta sa for siden:

Jeg har ikke fått boka ennå, og lurer på egentlig hvor mye fett må man spise?

Jeg er ikke så glad i fett, prøvde i går med div fete matvarer, men ble skikkelig kvalm og synes det ikke er godt.

Men jeg liker laks, makrell og brie ost. Dette er jo mat med mye fett også liker jeg bacon i små porsjoner.

Er det nok fett hvis jeg får i meg det hver dag?

Kan nok og spise kjøttdeig istedenfor karbonadedeig.

Lindabtn sa for siden:

Hei hei! Skjønner akkurat hva du mener, er ikke glad i fett jeg heller. Men jeg tar et kosttilskudd som heter cocosa, det er kokosfett, kan fåes i to typer, et man kan spise som smaker kokos, en en som man kan steke i som er smaksløs. Det skal også hjelpe på forbrenningen, og har mange andre positive sider, søk på nettet, der får du mye info om cocosa.

Når det gjelder fete matvarer prøver jeg å holde med til de feteste ostene, det feteste smøret, men jeg klarer ikke fett kjøtt, så cocosa er en perfekt kilde til fett. Du kan også bruke noe som heter MCT olje, men det har jeg ikke noe erfaring med.

Tussi jenta sa for siden:

Takk for svar!!

Kanskje jeg burde kjøpe meg en sånn olje da.

Liker heller ikke fett på kjøtt.

Det her er jo veldig uvant og, har jo et helt liv levd etter at fett er nei, bortsett fra fett fra fisk.

Skal til sverige i dag, så da kan jeg se om jeg finner sånn olje der, tenkte og kjøpe protein pulver og.

Lindabtn sa for siden:

;)

Cocosa kan kjøpes på helsekost. Bar vær forsiktig, magen kan reagere VELDIG første gang, jeg fikk diare og oppkast første gang jeg tok det, tok da en ss, men begynn med en ts og jobb deg oppover.... bare et lite tips ;) kan være den er billigere i sverige enn i Norge

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.