Kokosbolla :o) sa for siden:
Hvilken type cocosa spiser dere ?
Siden dere tar teskjeer av den.
Extra virgin eller pure ?
Og har alle merket bedre resultat etter dere begynte med cocosa ?
Hvilken type cocosa spiser dere ?
Siden dere tar teskjeer av den.
Extra virgin eller pure ?
Og har alle merket bedre resultat etter dere begynte med cocosa ?
Bee sa for siden:
Jeg spiser den med kokossmak, den andre (pure) bruker jeg til steking.
Spiser spiseskjeer jeg da. :D
Vekta går fortere ned på meg etter jeg begynte med det hvertfall.
Tusta85 sa for siden:
Spiser den med smak.
Gikk ned 1kg første uka, skal til på andre uka nå. For meg så har dette vært en god ting ift fettspising.
Er det mer fett i cocosa oljen - til stekinga enn rapsolja. Slik at det er bedre å steke i den oljen enn rapsolje ??
Tusta85 sa for siden:
Hvis du søker på cocosolje i forumet her, så får du opp trd om det. Jeg husker ikke akkruat nå.
Oj - masse info. Så sent på natten så går det litt rundt for meg.
Men jeg har forstått det litt bedre nå....
Nille sa for siden:
Minner igjen om søkefunksjonen (oppe til høyre på menylinjen) :)
Cocosa er bra for oss fordi den inneholder laurinsyre, andre mellomlange fettsyrer, vitaminer, mineraler og antioksidanter kroppen vår trenger. Den er i tillegg bra for huden og for fordøyelsen. Det menes også at den til en viss grad kan øke forbrenningen. Noen steder her i verden blir man anbefalt kokosolje istedenfor medisinering om man er på grensen til å ha lavt stoffskifte da dette også skal kunne stimuleres av oljen. Kokosolje er også en av de oljene som tåler varme godt, - så til steking er den også bra.
Her i Norge er det hovedsaklig to typer som selges. Cocosa Extra Virgin (kaldpresset fra ferske nøtter) til kosttilskudd og i mat. Og Cocosa Pure (presset av tørket kokosnøttkjøtt) som brukes til steking. Den første lukter og smaker av kokos, sisnevnte har inge smak eller lukt. Pure koster 85 kroner på helsekosten. Prislappen har falt av Extra Virgin, og jeg husker ikke prisen heller.
Du kan lese mer om Cocosa HER.
LilleRosin sa for siden:
Extra Virgin kostet 165 kroner i min helsekost butikk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.