< Tilbake til oversikten

Kjøttdeig

nettie sa for siden:

hei alle sammen...:D

er det noen som vet om det er greit å spise kjøttdeig når man går på ketolyse?? åsså en ting til...krydder...er dette noe lurt å spise? klarer ikke tam mat må nesten ha litt krydder...

setter pris på svar...:) :) :) ;)

tullann sa for siden:

ja kjøttdeig har under 1 karb pr hundre gram. Og peis på med krydder du. men noe krydder binder jo vann fordi det er salt.

Gerd sa for siden:

Og jeg mener Torkil har sagt at bruk kjøttdeig i stedet for karbonadedeig. Kjøttdeig har mer fett.. ( Rett på meg viss jeg tar feil)

Salt, pepper, hvitløk, tacokrydder... hva man behager :D

moinx sa for siden:

Du har helt rett:)

Jeg spiser kjøttdeig med maaaaaasse smør og krydder! Nammis!!!

nettan sa for siden:

Bra for jeg har tenkt at krydder var litt "farlig".
Men da vet jeg det;)

Gerd sa for siden:

Krydder er helt ok det :)
Ferdige krydderblandinger kan inneholde sukker. Men nå er det ikke såååå masse man bruker av det da.... :)

MizzEve sa for siden:

I kvernet familiedeig er det 0 karbo :D

nettie sa for siden:

tusen takk for svar....elsker tacosalat og har ikke tenkt å slutte me det..:)

Smula sa for siden:

Enig, har helt dilla på tacosalat. Tror jeg spiser det ca en gang i uka.
Ikke noe problem å spise uten tortilla eller skjell når man kan bare pøse på dobblet med rømme og ost! :p

Valeriana sa for siden:

Karbonadedeig har ca. 7% fett, kjøttdeig ca. 14%. Familiedeigen er enda fetere enn kjøttdeigen.

Synes forresten at ordet familiedeig er helt grusomt, eller er det bare meg som har stygg fantasi? Hvis det er kylling i kyllingkjøttdeig og lammekjøtt i lammekjøttdeig. Hva er det da i familiedeig, hele familier?

MizzEve sa for siden:

For ikke å snakke om hva det er bilde av på leverposteien :D

moinx sa for siden:

:lol::lol:
Er du sikker på at familiedeig har mer fett enn kjøttdeig?
Familiedeig er jo blanding av storfe og svin, mens kjøttdeig er bare storfe....

Starry Eyes sa for siden:

Hahaha...om ikke mine tanker hadde gått i den retningen før, gjør de det i alle fall nå :D - herlig morbid er det nå uansett.

Men fra spøk til revolver; med hensyn til det at vann bindes i kroppen (i forb. med salt/krydder) har dette noe å si i forhold til kuren? Altså, hvor 'farlig' er det? Jeg skjønner jo at det kan gi noe ekstra vekt - men det vil jo vel være noe man kan 'tørke ut' etter hvert.
Enlighten me please!

Gerd sa for siden:

Viss du spiser mye salt mat bindes vannet i kroppen. Men det forsvinner igjen. Jeg bruker 1-2 dager med ekstra mye vann før det er normaliserer seg :)

-Mariell- sa for siden:

Coop sin Kjøttdeig inneholder 0 g karbohydrat og koster bare 24,90 på prix... Er ikke helt sikker, men tror de andre kjøttdeigene er dyrere :S

Yonah sa for siden:

Kjøttdeig skal ikke inneholde karber, da er det ikke deig, men farse og da tilsatt ting man ikke skal ha på ketolyse;)
Og i tilfelle du ikke visste det var denne tråden 3 år gammel;)

The Dude sa for siden:

Det har absolutt ingenting å si. Det er fettet du vil bli kvitt.

Kanutten sa for siden:

Spiller ingen rolle hvor gammel tråden er. Både vitebegjærligheten og fakta er fremdeles den samme. :ja:

Jabba sa for siden:

Smaker Familiedeig og kjøttdeig likt?

Kanutten sa for siden:

NOPE! Familiedeig er ispedd svinekjøtt, jeg for min del takler ikke smaken..

lillefixen sa for siden:

Jeg har en pakke med tacokrydder liggende i skapet, og på den står det at den inneholder 53% karbohydrater..

Yonah sa for siden:

Det er derfor vi lager egen tacomiks, uten alt det sukkeret...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.