Har gått enda en uke og jammen har jeg ikke gått opp det kiloet jeg tok av etter 2 uker !! Og jeg er flink å spise hele karbisbehovet gjennom grønnsaker og tar tabletter.
Sjekket meg i går og var ikke i ketose. Men det var noe rusk i koppen så jeg lurer på om det hadde noe å si. Ikke har jeg hetetoktene eller den rare smaken lengre....
Skjønner ingenting. Har nesten aldri fløte eller rømme og bruker masse smør i maten....
Skal man ta tablettene til spesielle tidspunkter ?
Jeg tar dem morgen og kveld. Men morgen er når jeg våkner med sønnen - får jeg sove lengre så tar jeg den da. Skulle det ha noe å si.
Den andre tar jeg ikke ved lunsj, men når jeg skal ha det måltidet som tilsvarer det.
Er ikke alltid jeg spiser frokost fordi jeg legger meg igjen når ungen min har formiddagslur - men spiser da ved formiddagen når han våkner.
Det har gått tre uker nå og jeg har gått ned og opp ett kg bare......
Noe gjør jeg galt !!!
Jeg fatter ikke hva dere gjør som går ned 1-2 kg i UKA !!!!
frokost/lunsj : 2 egg og 4 skiver bacon - nå stekt i masse smør
middag : kjøtt både med eller uten fett og halve kvoten med grønnsaker i form av enten rosenkål, brokkoli eller blomkål.
kvelds : det som mangler av dagsbehovet for karbiser gjennom grønnsaker og evt. noe kjøtt eller kylling.
Av og til plusser jeg på en lunsj utenom frokosten med noe laks, rømme og brokkoli.
Er nøye på å dekke 15 karbiser.
MEN - jeg er for lat og har ikke saus til. Men bruker større mengder smør nå. Kanskje jeg burde ta meg tid til å lage saus, men vet ikke hvor mye jeg kan spise av saus da.
Går det greit om jeg ikke skulle ha fått i meg nok karbiser og på kvelden spiser grønnsaker som dekker det og ikke noe annet ?
Har da spist mengden i rød paprika eller maiskorn - ikke mange ganger da. Men da har jeg ihvertfall spist grønnsaker og fått i meg nok.
Drikker kun vann - ikke nok, men så mye jeg klarer. Og kaldt vann som har stått i kjøleskapet.
Håper du forstår noe !
Ser hos ei annen at hun hadde likt meg bare med lite grønnsaker. Men alle påpekte at det var for lite fett og for mye proteiner.
Har jeg det også ??
Kanskje jeg får kjøpe meg Cocosa også da - så lenge det funker !!
Ja, mer fett er første tanken min (som drukner maten i fett:p )
Blanda salat savner jeg på lista di.
Jeg bruker: 2-3 salattyper, kylling, fetaost og litt av oljen, litt løk. Nam, godt til lunch.
Til fisk, bruk sandefjordsmøret fra boka, veldig god.
Sjampinjongsausen bruker jeg til kjøtt og fugl. Den er bare helt nydelig.
Står i boka om porsjoner...
(De andre sausene har jeg ikke prøvd ennå)
Grønnsaker og blanda salat skal utgjøre største delen av karbeinntaket.
Maiskorn skal du ikke spise, unngå også rød paprika, ta heller grønn. Pga. karbohydratinnholdet.
Vann bør du få i deg 2,5-3 liter av hver dag. Da får du en rasker utskylling av fettet fra kroppen.
Ser at mange har hjelp fra cocosa og andre slike oljer. Viss du syns det er vanskelig å få i deg nok fett, så prøv det :)
Skjønner jenter - er jo hjernevaska til å holde meg unna fett og har en samboer som rister på hodet når jeg sier jeg får i meg for lite fett - og kikker på meg og tenker at jeg burde heller holde meg borte fra fett hahahaha......:D
Jeg er glad i salat - så jeg skal bli flinkere å spise det.
Men jeg trodde jeg kunne spise mais pga. det høye inntaket hvis jeg manglet 5-6 karbiser og da spiste jeg 100 gr mais. Kanskje det er grunnen til at det plutselig stoppet opp. Spiste 200 gr mais forleden dag og har tatt en skje i maten.
Men jeg skal lage sauser - dem er egentlig enkle å lage, men med en veldig aktiv krevende gutt på 8 måneder som krabber overalt så får jeg ikke sjanse til det og når jeg kan lage mat til meg selv så er jeg for trøtt til å lage til. Men nå når pappaen tar permisjon så får jeg tid til meg selv.
Hvis ingenting skjer etter en uke med salat og fettete sauser så tyr jeg til cocosa. Liker ikke kokos, men men......var det ikke noen som sa det smakte kokos ?? kokosolje......
sorry, mente 100 gr mais. Var en dag jeg ikke fikk spist karbiser og tok likesågodt hele mengden kjapt gjennom mais. Trodde det gikk an.
Men jeg får holde meg til de grønnsakene som er ok - brokkoli, blomkål, rosenkål....
Er forresten løk NO NO ??? for det har jeg spist masse av i det siste. Syntes det var godt med bruna løk.... Det er 5,7 gr pr. 100 gr løk
Det har jeg sannelig ikke tenkt på. Da må jeg begynne å kutte ned på løken. I morgen skal jeg også ut å kjøpe cocosa. Kanskje dette hjelper. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.