Bruker denne oppskriften til frokostpannekaker, etter å ha sett den på forumet, men fant ikke noen om karb.innhold? Noen som vet?
3 egg, 1 dl cottage cheese, 2 ss rapsolje, 1 ss store havregryn, 1 ts kanel, 10 dråper vaniljeessens, en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver).
2 egg, 4 ss cottage cheese 2 ss rømme 2 ss rapsolje 1 ss kruskakli 2 ss ketolyse bakemix en klype salt en klype bakepulver 2ts natreen pulver · Stekes som en stor pannekake eller som 2-3 små i smør på begge sider. Middels varme Kan være vanskelig å snu, litt porøs. Godt med allslags pålegg på
HVA?? Regner man 0,9 g karb pr egg?? Måtte gå og veie et egg jeg nå, og det veide 50 g. MED skallet. Pr egg er det vel da ca 0,4? Havregryn er jo ikke ketolysemat, vet det ;) Men bruker bare pittelitt.. Vaniljeessensen kutter jeg også ut.
Blir mellom 1 og 1,4 karber pr pannekake/lapp det..litt mye kanskje, men så lenge man passer på å ikke overstige dagsgrensen på 15 i løpet av dagen, så kan man jo lage de av og til :)
Jeg bruker 3 egg, 3ss cottagecheese, 3ss bakemix, 3 ss kruskakli, 3ss rapsolje, 1 ts bakepulver. Dette holder til 3 måltider her.
Så det kan da umulig være så mye karber når man deler det opp?
Har jo ikke sjans til å spise alt til 1 måltid.
Da blir det jo uansett ikke mange karboene pr måltid uansett :D
Spiser mye pannekaker de dagene jeg har skikkelig dårlig tid. Så enkelt å ha med seg
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.