< Tilbake til oversikten

Cocosa

Liiiz sa for siden:

Hei!

Jeg lurer på om noen kan forklare meg hva cocosa er for noe? Og hva det er godt for? :)

geysirland sa for siden:

Hei..
Det kjøpte jeg idag på helsekost'en...det er kokosfett..smakte godt..jeg tok litt sammen med middagen idag..turte ikke å ta så mye etter som jeg har lest at noen har blitt sittende på porselenet etterpå (diare)...

Men det er fett...brukes som kosttilskudd og som jeg har forstått får det deg til å føle deg mettere... men mulig jeg tar feil.

Lindabtn sa for siden:

Det viktig for oss på ketolysekuren å få i oss masse fett og cocosa er en fin måte å få i seg fett på, samtidig som det smaker godt :) Men sant det,satt faktisk en hel natt og hele dagen etterpå med løs mage, så ville nøyet meg med en ts istede for en ss.
Cocosa skal være bra for fordøyelsen, gi mer energi, øke forbrenningen og stabilisere blodsukkeret. skal visst være et "must" for mange, så må jo prøves ut :D

geysirland sa for siden:

Men skal man bare spise 1 ts pr dag?

Eller kan man spise litt til måltid..

Syns det smakte himla godt ja.

Fredrikke sa for siden:

signerer denne. Elsker cocosa. alltid vært glad i kokos:D

Nille sa for siden:

Cocosa er bra for oss fordi den inneholder laurinsyre, andre mellomlange fettsyrer, vitaminer, mineraler og antioksidanter kroppen vår trenger. Den er i tillegg bra for huden og for fordøyelsen. Det menes også at den til en viss grad kan øke forbrenningen. Noen steder her i verden blir man anbefalt kokosolje istedenfor medisinering om man er på grensen til å ha lavt stoffskifte da dette også skal kunne stimuleres av oljen. Kokosolje er også en av de oljene som tåler varme godt, - så til steking er den også bra.

Her i Norge er det hovedsaklig to typer som selges. Cocosa Extra Virgin (kaldpresset fra ferske nøtter) til kosttilskudd og i mat. Og Cocosa Pure (presset av tørket kokosnøttkjøtt) som brukes til steking. Den første lukter og smaker av kokos, sisnevnte har inge smak eller lukt. Pure koster 85 kroner på helsekosten. Prislappen har falt av Extra Virgin, og jeg husker ikke prisen heller.

Du kan lese mer om Cocosa HER.

tullann sa for siden:

kjøpte et stort glass med extra virgin jeg og den kosta 179,-

nystolen sa for siden:

Jeg har også kjøpt Cocosa. Ble anbefalt dette her inne, for å prøve å øke fettmengden.
Tok 1 ts i går. Tok 3 ts i dag på tom mage. Har ikke hatt noen negativ innvirkning på magen.
Men ..... jeg har store problemer med å få svelget det. Smaken er god, men jeg "brekker" meg når det skal svelges.:eek:
Men hjelper det, så SKAL det ned.

hegekat sa for siden:

Har også kjøpt men ikke tatt noe enda, kanskje prøve en liten ts til kvelds....

Bee sa for siden:

Jeg spiser en ss til frokost og en til kvelds.

Kanutten sa for siden:

Lettere å få cocosaen i seg hvis du holder den flytende. Sett den feks ved siden av komfyren, da smelter fettet. :p

LilleRosin sa for siden:

Jeg spurte etter Cocosa i helsekosten i dag, men de var utsolgt. :( Skal sjekke en annen helsekost i morgen.

nettan sa for siden:

jeg lurer.. hjelper det mot hard mage??

lokkebiff sa for siden:

Så til de grader.......................:eek:

nettan sa for siden:

da må jeg prøve for jeg sliter.. gruer meg for hvær gang..
løøøøper og kjøper i morgen:D:D

er det cocosa så er best og bruke??

lokkebiff sa for siden:

Det vil ikke jeg svare på.... Av ymse årsaker... :rolleyes:
Men vær klar over at du kan få det motsatte av hard mage...

(okei, her kommer en personlig erfaring, og det er ikke slik for alle!!
Jeg synes IKKE cocosa er best, fordi jeg fikk "stygga" på den...
Jeg gulpet og rapet kokos, var kvalm som FY, og avføringen luktet kokos og så ut som flytende melange......:( :rolleyes:
Så personlig anbefaler jeg MCT-olje!! Noe ala det samme, men med NULL smak)

nettan sa for siden:

takk for svar:)
akkurat nå synes jeg skvæla mage høres fortryllende ut:p :p :p
man får bare prøve seg fram da med andre ord.:klovn:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.