< Tilbake til oversikten

Hvor mange karber pr. dag?

Sugarpill sa for siden:

Er det noen Fedonister her som bruker Fitday, eller ellers vet hvor mange karbohydrater de får i seg hver dag (sånn ca).

torun sa for siden:

Litt gammel tråd men jeg svarer likevel for jeg lurer på det samme???
Gått over til Fedon men merker at det har lett for å bli ketolyse tenking!
Jeg bruker Fitday og tenkte at å holde seg under 100 karber pr dag kunne være greit? Så må vi vel passe på kaloriene på Fedon :confused:

Men så fant jeg dette svaret

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15126

Tussi jenta sa for siden:

Planen min er og ligge under 100 g karbo om dagen, og over 50. Men hodet mitt er fortsatt innstilt på ketolyse så tar vel litt tid og omstille seg.

Jeg kommer til og telle kalorier til en viss grad. Kommer til og gjøre det nå i begynnelsen til jeg finner ut ca mengde jeg kan spise.
Men vet ikke om man skal telle kalorier, jeg gjør det da jeg er kronisk syk og i lite aktivitet, derofr kan ikke jeg spise for mye. Kommer til og legge meg på maks 1500 kcl og minimum 1300 kcal om dagen.

torun sa for siden:

Det er det samme som jeg har tenkt! Skal bli spennende og se hvordan det går med oss!!

Ja, håper det går bra og vi går ned i vekt!

torun sa for siden:

Jepp - lager oss en veie og meny tråd .. begynner i morgen ..
En tråd for hver ?
Lettere å ha oversikt?

nystolen sa for siden:

Når det gjelder å telle karbo, så er vektklubben.no (vg) kjempefin og lett å bruke. Koster noen kroner å være medlem da. Men de har en "kaloriteller" der som viser fordelingen kcal/fett/prot/karbo. Bruker den daglig for å se "hva jeg får i meg".

Har medlemskap på vektklubben fram til april 2008 jeg, så kommer nok til og bruke de en del til og begynne med. Er veldig greit og se oversikten ja.

torun sa for siden:

Jeg bruker fitday den er og kjempegrei. Viser en grei oversikt i gram og % og et diagram. Den kommer jeg til å bruke.
Skal begynne å bruke aktivitet og sånn at jeg lettere har kontroll med kaloriene.

Eplekjerne sa for siden:

Hehe... Og jeg grubler meg over 15, maks 20 karber om dagen. :D

vossajinto sa for siden:

Ligger på eit gjennomsnitt av 17karber hver dag.. dvs noen ganger under.. noen ganger over.. (funne ut gjennom detalrik XL-bruk)..

Og i gjennomsnitt 1269Kcal pr dag.. Ligger litt lavt.. grunnet noen dager der det ikkje blei tid til å ha middag..

luringen sa for siden:

ja...mend dette er en lindbergtråd, så ketolyse er mye lavere på karber

bibi sa for siden:

Dytter litt i denne tråden for å få svar:

Hvor mange karber er bra når en går på Lindberg??

Jeg teller karbene på diett.no

Photobscura sa for siden:

Jeg har slutta å telle, men når jeg har sjekka så ligger jeg mellom femti og hundre.

Nille sa for siden:

Lindberg'ere teller ikke karber, de går etter tallerken modellen. Men om en de hadde telt tror jeg nok de hadde ligget på et sted mellom 50 og 150 alt etter hva toleransegrense de har. De som er i starten og skal ta av ligger sannsynligvis rundt 50 + og de som vedlikeholder noe høyere - opptil 150.

Det er slik jeg har forstått det fra de som er erfarne Lindbergere her inne, :D

Bambolona sa for siden:

Hvordan i all verden klarer du å holde slike lave tall? :confused:
Hos meg er det slik at prøver jeg å holde et lavt nivå med karbo, så stiger kaloriene! Prøver jeg å holde kaloriene lave, så øker karbene!

luringen sa for siden:

jeg brys meg ikke hverken om kalorier eller antall karber nå, men da jeg var aktiv slanker var det nok ca 50 karber og mello 1500-2000 kcal.

vossajinto sa for siden:

Har lenge prøvd å få høgere kcal tall.. Men får det bare ikke til.. Blir jo stappmett av å spise det eg spiser nå..

Lager maten slik at eg kan spise så masse eg bare orker uten å tenke på å komme over 20 karbo.. Men blir jo mett lenge før eg har spist så masse, så derfor ligger karb'ene mine så lavt..

vossajinto sa for siden:

Joda.. det er nok eg som har lest litt feil;)..

hehe.. tenkte ikkje på Fedon kommentaren.. sorries..

Men.. Bare sånn at det er sagt så bruker eg eit egen komponert XL regneskap for å kommefram til tallene mine.. Og kan slik legge til matvarer eventuelle ferdig online regneskap ikkje har.. (sån som syndige biter av sjokkolade:(...)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.