< Tilbake til oversikten

Hvor mye går dere ned?

Hedda:) sa for siden:

Hvor mye, gjennomsnittelig, går dere ned per uke på Ketolysedietten?

Gerd sa for siden:

ca halvkiloen i uka har jeg gått ned i gjennomsnitt. :)

tullann sa for siden:

Aner ikke ennå, er så fersk. De første kiloene var nok bare vann

Sprudle sa for siden:

Gjennomsnittlig har jeg gått ned 0,6 kg i uka, men det gikk helt klart mest av i starten. Nå har jeg ikke gått ned noe som helst på over en måned.

Tusta85 sa for siden:

Det varierer veldig. Men som regel ligger det på 0.5 i uka.

Robyn sa for siden:

På 8,5 uker har jeg gått ned 8 kg, så det blir i underkant av en kilo i uken.

Men det har gått veldig i rykk og napp.

Smula sa for siden:

Jeg også.

Viclin sa for siden:

Samme her.

Monen sa for siden:

Forrige runde gikk jeg ned i snitt ca. 1.3-1.5 kilo i uka mener jeg. Jeg har PCOS og regaerer veldig positivt på lavkarbo.
Denne runden vet jeg ikke ennå:) Håper det ikke skal gå så sakte, men jeg veier 30 kilo mindre nå..

geysirland sa for siden:

Jeg har ikke offisiel veiing før på lørdag... så vet ikke...men denne kuren var hva jeg trengte fordi at man går ned så mye første uka..jeg må han en kickstart for å få motivasjon.

Men er spent.

Gruer mest til når platåene kommer..for jeg vet de kommer hvor man ikke går ned ett gram...det er det i stort sett alle slankekurer.

Men så uoffiselt etter 5 dager har jeg gått ned 3,4 kg..hvis ikke noe kommer på igjen til lørdag...men er jo glad for dem som er borte da.

lokkebiff sa for siden:

På hovedvekttapet mitt gikk jeg ned 2 kilo pr. uke i 12 uker!

moinx sa for siden:

Jeg går ned 1-2 kilo pr uke på lokkebiff...

LilleRosin sa for siden:

Lokkebiff?? :confused:

lokkebiff sa for siden:

:lol:

Tusta85 sa for siden:

Jeg har nå gått ned 1kg siden mandag på lokkebiff. ;)

MorStine sa for siden:

:eek: Jeg har jaggu gått ned 1,4 kg i snitt pr uke... Du dæven... Aldri regna på det. Nå ble jeg fornøyd assa!

BiB sa for siden:

Hei!

Ned 0,8 i snitt, me d2,9 som "toppnotering", ca 1,4 i uka når jeg trekker fra platåene jeg har stått på.

mvh BiB

Nille sa for siden:

Så vidt jeg vet betyr det bare kjøtt og fett og lite/ingen grønnsaker.
Det er med andre ord det samme som Skaldeman extrem - som hverken Skaldeman eller andre kan/vil påstå er særlig sunt eller godt for kroppen i lengden. Det er for ensidig kost. Det er derfor det ikke anbefales. Men det funker for noen da.... dvs. man går ned i vekt.
[color=purple][/color]
Går du på Ketolysekuren bør du absolutt fortsette på den da den gir bedre utgangspunkt for vedlikehold.
[color=purple][/color]
Understreker at folk selv velger hvordan de vil spise - det legger jeg meg ikke opp i. Og jeg har absolutt ikke noe i mot Lokkebiff, men på forumet har vi også et visst moralsk ansvar og plikt til å gi beskjed når noe ikke er sunt. Så gjør folk som de vil :)

LilleRosin sa for siden:

Takk for svar, Nille.

Jeg fortsetter på Ketolyse, men begynner jeg ikke å gå ned snart, så er jeg troendes til å prøve hva som helts etterhvert. :p

Tusta85 sa for siden:

Lokkebiff er ikke sunt nei, men jeg har faktisk ikke gjort det bevisst denne uka. Jeg har vært syk, og da har jeg bare stekt opp litt kjøtt som jeg har knasket på når jeg har blitt sulten. Har ikke hatt ork til å stå å lage mat.
Men merker på kroppen at det ikke er sundt.

Starry Eyes sa for siden:

Jeg har gått ned 1,25 kg pr uke sånn i gjennomsnitt :)

lokkebiff sa for siden:

Hmm...
Bare for å ha sagt det, så føler jeg meg MYE sunnere med "min" diett,
enn jeg har gjort på mange år!!
Faktisk, så har jeg aldri følt meg SÅ bra før...!! Så det...

Smula sa for siden:

Hvordan veier du opp for mangel på eventuelle vitaminer og mineraler osv, da?
Du tar vel en del kosttilskudd?

tullann sa for siden:

har dere som går ned så jevnt og trutt noe matplan jeg kan se på???

moinx sa for siden:

Signerer jeg altså....:ja:

Gerd sa for siden:

Foran min journal(gerds nye livsstil) ligger det 4 ukeplaner jeg har brukt flittig under ketolysekuren. Bare se på de du. :)

lokkebiff sa for siden:

Ja, det gjør jeg!
I begynnelsen spiste jeg vitaminene fra ketolyse.no.
Men nå kjøper jeg i helsekosten.

tullann sa for siden:

hmmm... leter og leter!!! leste litt i journalen. Herlig personlighet:D
Motiverende er du

Gerd sa for siden:

Takk takk :)

Før du klikker deg inn i journalen, der oversikten over all journaler er. Når du ser Gerds journal , se bortover linja og du ser en binders. Klikk på den og der inne ligger de... ( litt kronglete forklart.... :p )

Nille sa for siden:

Det tviler jeg ikke et eneste øyeblikk på kjære du. :)
Og at man deler sine erfaringer er også helt greitt.

MEN

Vi må huske på at vi alle er unike og selv om noe funker for en er det ikke nødvendigvis riktig for en annen. Eller at det passer å anbefale til alle. Hva som er bra for din kropp er ikke nødvendigvis bra for alle.

At du føler deg bedre er kommer sannsynligvis av at du har en intoleranse mot de tingene du nå IKKE spiser. Derfor har kroppen din det bra. Det er ikke en vanlig intoleranse. Den samme har Skaldeman til en viss grad. I tillegg kommer bonusen ved at når man er/har vært overvektig og så tar av vil kroppen føle seg betraktelig bedre bare ved å ta av. Og spesielt bra ved å kutte ut tig kroppen er ømfintlig overfor. Men også Skaldeman spiste f.eks. grønnsaker i sin slankeperiode. Han passet bare på at han holdt seg til de som vokser over jorden. Nå når han vedlikeholder kan han tillate seg mer. Om han vil OPP i vekt spise han frukt !

Intoleranse/ømfintlighet virker akkurat som når mange av oss ikke tåler hvetemel og stivelse f.eks. Alle som fungerer bedre på lavkarbo enn lavkalori har en intoleranse/ømfintlighet for den type karber.

Alle må som sagt finne ut hva som passer for dem, men jeg mener (og tallrike studier) viser fremeles at et kosthold med bare fett og proteiner for å få raskt ned i vekt (- og ikke fordi en har en intoleranse -) ER for ensidig og vil gjøre vedlikehold vanskeligere etterpå. Det passer heller ikke for de fleste på lavkarbo og bl.a. Atkins, ketolyse og Lindberg. Det er det flere forskningsprosjekter som klart viser at grønnsaker/antioksidanter har en meget viktig rolle i et varig vekttap. Det er ikke en påstand, det er et faktum.

DERFOR syns jeg at det blir feil å anbefale et slikt kosthold til folk uten at de har store problemer med vekttapet og allerede har prøvd seg frem med forskjellige typer/mengder grønnsaker/melkeprodukter/søtstoff - altså de kjente vekthemmerne. Det et en lang og møysommeig prosess å finne ut av hva en tåler/ikke tåler. Jeg mener det må være absolutt siste utvei å frarøve kroppen de tusenvis av enzymer, vitaminer og mineraler grønnsakene gir.

Det er jo ingen som gir råd av vond vilje. Alle gir som regel råd med et ønske om å hjelpe andre som kanskje sliter med samme problem. Vi må bare huske at vi er ulike.

lokkebiff sa for siden:

Nå har jeg aldri (såvidt jeg husker, og korrigèr meg gjerne om jeg tar feil) anbefalt noen å spise slik jeg gjorde! Jeg har fortalt om mine erfaringer, der spørsmålet har vært f.eks "hva er DINE erfaringer".
[font=Comic Sans MS][/font]
Det jeg derimot vet at jeg mange ganger har gjort, er å gi råd om å redusere/kutte ut "vedlikeholdsprodukter" og/eller øke fett- og/eller vann-mengden.

Nille sa for siden:

Det har du sikker helt rett i. Og du har gjor en flott jobb her inne.
Det jeg vel egentlig mente var at mange oppfatter det som råd når vi forteller om erfaringer. Det er derfor det er viktig å presisere, slik at de skjønner at det er akkurat det - erfaringer og ikke anbefalinger. Jeg vil ikke på noen måte laste deg for at folk gjør slik du gjør. Du er en god støtte og inspirasjonskilde for mange - og da vil mange gjøre slik du gjør - uansett om det er bra for dem eller ikke. Men du kan på ingen måte holdes ansvarlig for at noen "hermer". Beklager misforståelsen :)

lokkebiff sa for siden:

Godt å høre!! Jeg ble litt satt ut her et øyeblikk...
:klem:

tullann sa for siden:

Og da ble jeg nysgjerrig. Hva er det du gjør da lokkebiff???

Ser jo du har gått ned utrolig masse.

lokkebiff sa for siden:

Jeg spiste bare rent kjøtt og egg. Samt pittelitt salat og ost av og til. Jeg raste ned 24 kilo på 3 mnd, og jeg følte meg fantastisk!!!
Men dette er en erfaring, IKKE en anbefaling!! (Var jeg flink nå Nille??;) )

LilleRosin sa for siden:

24 kilo på 3 mnd er utrolig bra da. Hvordan blir det når du begynner å spise "vanlig" igjen da?? Men det hørtes litt kjedelig ut med bare rent kjøtt og egg da.

Nille sa for siden:

:klem:

lokkebiff sa for siden:

Kjedelig? -Tja...
Effektivt?? -YES!!!
Verdt det?? -Absolutt!!
Ville jeg gjort det igjen?? -Uten å tenke meg om!!
Jeg skal aldri begynne å spise "vanlig" igjen.
Men med vedlikeholdskosthold holder jeg vekta uten problemer,
uten offer og uten slit, men med den største fornøyelse!!
Lavkarbo er livet!!;)

LilleRosin sa for siden:

Høres veldig bra ut!! Du har i hvertfall vært kjempeflink! Blir jeg desperat nok, så kanskje jeg prøver dette selv. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.