< Tilbake til oversikten

Pinlig ...

nettan sa for siden:

Noen andre som har det som meg??
Synes det er pinlig og handle... når jeg kjøper fløte seter rømme meieri smør ovs... sitter de i kassen og tenker: dette jenta mi har du ikke godt av.. ler

Georgine sa for siden:

Eller de tenker at her er det en som går på Atkins ;)

Merre sa for siden:

tror ikke de tenker for mye. Du handler jo bare god mat:)

Viclin sa for siden:

Det tenker de ikke over. Jeg føler det også litt sånn, men gidder ikke bry meg om det. Det hadde vært verre om jeg hadde kjøpt haugevis av desserter og godteri, som jeg gjorde før.

Smula sa for siden:

Det er vel absolutt det første du skal drite i når du begynner på denne kuren!
;)
Hadde det vært noe bedre om du kjøpte haugevis at chips og sjokolade, da, synes du?

Tusta85 sa for siden:

Jeg tenker mer over hva de tenker dersom jeg kjøper masse snop og sjokolade.

nettie sa for siden:

er du fra ålesund nettan??

Distrea sa for siden:

Det skal jo være masse grønnsaker i kurven også.... og det veier opp:p

moinx sa for siden:

Jeg har jobbet i dagligvare og har ALDRI tenkt over hva folk handler, har godt/ikke godt av...
Så handle smøret og rømmen din med stolthet, du!!;)

themonk sa for siden:

Tidligere handlet jeg forskjellig mat på forskjellige butikker. Alt kjøttet på Maxi, alle grønnsaker på Ultra, og småtilbehør på Bunnpris. På Ultra trodde de sikkert jeg var veggis, på maxi måtte de tro jeg var sprø som bare spiste kilovis med kjøtt, mens på Bunnpris må de ha trodd at jeg egentlig ikke spiste noen ting. :)

Slapp av. Sånne tanker går fort over.

Veggpryd sa for siden:

Jo, det med butikken VET jeg at de ikke gidder å bry seg om. Har jobbet i butikk før, og tenkte mer på å få varene nedover båndet, enn på hva det var de handlet.

Men, jeg har begynt på kurs i dag. Sammen med mange "sunne" mennesker. Nesten ALLE er slanke. Så sitter jeg der da med laptop lunsjboksen min med all mulig slags fet og god mat i. Jeg har tilogmed egen fløte til kaffen. Jeg er ikke slank, men jeg prøver å si at jeg går på lavkarbo-diett. Reaksjonene er ikke spesielt hyggelige. :(

Det er lett å si og tenke at man ikke skal bry seg om det, men det stikker litt likevel. Jeg kjenner ingen i det virkelige liv som har interresse eller forståelse for denne type diett, og har derfor ikke klart å ha en god diskusjon om det heller. Siden jeg aldri har snakket med noen om dette, har jeg ikke klart å "trene" på gode argumenter når det hagler råd rundt meg om "riktig fett", og "viktige karbohydrater". snufs. :hylgrine:

Kurset varer i 2-3 måneder, og jeg HÅPER virkelig jeg klarer å gå ned noe på den tiden. Da kan jeg glanse meg med "hva-var-det-jeg-sa" feelingen! :D :D

Distrea sa for siden:

Jeg gikk ned 20 kilo med lavkarbo mens jeg gikk på skole der alle syns jeg spiste ALT for god mat til å gå ned i vekt.... Så bare glem blikka og fokuser på ditt:D du veit.... den som ler sist.... :p

Georgine sa for siden:

Den kjenner jeg igjen.. Min mor lurte på når jeg skulle slutte med dette tullet og spise ordentlig mat igjen.. Hun sluttet å klage da jeg hadde gått ned nesten 20 kg og da begynte hun selv :lol:

La kursdeltakerne mene hva de mener, det er hva de ser fremover som er det viktigste og det er jo at du går ned i vekt. :klem:

Starry Eyes sa for siden:

Hehe...utrolig bra at du sier det for jeg har også hatt den følelsen at folk kikker litt overbærende på meg når jeg handler inn all 'ketolyse-godisen' min. Og det ligger igjen litt overvintra skam i meg og, så det er sikkert derfor jeg legger merke til det.
Men på den annen side er jo dette et utslag av hvor indoktrinert alle er i forhold til et tradisjonelt kosthold, light-bølge og den gjengse fett-angst.
Men er det ikke litt merkelig at folk legger merke til hvor mye og hvilken type mat en overvektig person spiser og faktisk kan dømme dem for det mens normalvektige folk nok ikke får denne spesielle oppmerksomheten selv om de spiser akkurat det samme, og ofte mye mer usunt. Er det ingen som tenker at de blir (inn)feite/lever usunt/er udisiplinert/er dumme/late etc?
Men men, at dobbeltmoralen lever i beste velgående er det vel liten tvil om...:p
Uansett - jeg merket endel hevede øyenbryn av den typen der på jobb når jeg tøt i meg diverse fettholdige godsaker i kantina, men nå når folk ser hvor mye jeg har gått ned begynner de å se på meg mer med interesse og undring av typen 'Hva er det hun der gjør riktig da???'...moro moro :D

AKB sa for siden:

Når du en gang er ferdig på kurset ,kommer du til å le godt.:jegvant: Av de som ser rart på deg i dag.:D :D Kos deg du:klem:

Trixie sa for siden:

Gå i litt store, luftige plagg på kurset inntill siste dag. Ta på deg noe nytt i riktig størrelse. For hvem ler best da!! :D

nettan sa for siden:

Takk for alle komentarer:):):D

Det er merkelig hvor opptatt man kan være av hva andre tenker:(
Men som sagt så er det jo sant at den som ler sisst ler best:)
kan ikke noe for det men jeg tenker litt på det selv om jeg skal bare drite i det...
Prøver og handle litt hvær dag så det ikke blir så mye.. :p
Men det går vel over man kan jo ikke bry seg om hva andre tenker og mener hele tiden:confused:

Gerd sa for siden:

Hei.
[color=darkgreen][/color]
Jeg også tenkte den tanken i begynnelsen.. Det er nok litt av selvtilliten som spiller oss et puss... :) Men etterhvert som JEG merka at kuren hjalp, og kommentarene kom, da gikk det over...
[color=darkgreen][/color]
Og jeg handla en gang i uka til en fam. på 4, der 2 går på kuren.... :D Litt av noen handlekurver jeg hadde gitt...

nettan sa for siden:

:D :D :D
Jeg ser aldri hva andre handler så det er vel ingen som ser meg heller:cool:
satse på deg jeg:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.