< Tilbake til oversikten

Går ikke ned lenger

VioLETTa sa for siden:

Nå har jeg gjort alt etter boka, og testet med stix annenhver dag og sett at jeg er i ketose. Likevel har jeg ikke gått ned i det hele tatt siste uka. :confused::confused::confused:
Er nær ved å gi opp. Har vært i ketose i fire uker, og gikk kun ned nevneverdig første halvannen uke. Deretter kom mens og jeg sto stille en uke. Nå en uke etter mens er ferdig, er jeg fortsatt på stedet hvil. Noen trøst å få?

Ja, jeg vet det finnes tips i boka. Men nå spør jeg etter andres erfaringer...:meditere:

MorStine sa for siden:

Vi har vel alle vært der du er nå. Det viktigste er å ikke gi opp. Skriv ned alt du får i deg og legg det inn her, så er det nok noen som ser på deg for deg og kan gi deg trøst. Mange ting kan bremse nedgangen, altfra for lite grønnsaker, søtningstoffer, fløte osv. Om du får i deg for lite karber kan det også bremse opp, det er i allefall min erfaring.

Nille sa for siden:

Om du gikk ned så mye som 4.5 kilo de første par ukene er det nok en del av årsaken til at du står stille nå. Det kan rett og slett ha vært for fort for kroppen. Den tar pause og må "tenke seg om". Det er helt normalt etter 2-4 uker på en ketogen diett. Disse såkalte "platåene" an vare i alt fra 1 til 4-6 uker. Dessverre er det her mange faller av. De som IKKE faller av, men forsetter, ser resultater ganske raskt ! Så ikke gi deg. Stå på videre. Om du følger boka og gjør det du skal og spiser det du skal spise, drikker masse vann og ikke hiver innpå med kunstig søtstoff ser jeg ingen grunn til at du ikke skal fortsette å gå ned.

Husk at du har et flott snitt uansett. 0.5 - 1.5 pr uke er flott resultat. De fleste ligger nok mellom 0.5 og 1 kilo.

Stå på ! Ikke gi deg !
:D

VioLETTa sa for siden:

Takk for råd. Skal holde ut, hadde sett for meg minus ti til jul. Og ha pause i jula, uten å skeie HELT ut.
Kanskje kutte på Pepsi Max da? Har blitt en halvliter om dagen i snitt, må jeg innrømme... Men det er jo så gøtt...

Smula sa for siden:

Ja, prøv og dropp Pepsien en periode iallefall og se om det gjør noen forskjell. Det er visst en del som stagnerer pga aspartam, har jeg skjønt.

Torkil sa for siden:

Hei
Nille kommer som vanlig med gode og kloke råd.
Stopper det opp mer enn 2 uker ville jeg i en kort periode økt fettprosenten i maten og redusert den totale matmengde litt ( les mindre protein) og så doblet mosjonen. Etter mindre enn en uke setter det fart i vekttapet. De som spiser for lite karbohydrat, 5-10 gram kan med fordel øke mengden som beskrevet i boken, det er ikke sjeldent det også setter gang i fettforbrenningen ( man må fortsatt være i ketose selvfølgelig)
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.