< Tilbake til oversikten

Vi skal på biltur.. Tips??

#1

Dumsi sa for siden:

Heisann. Vi skal på biltur i sommer, jeg og sambo. Turen går fra Oslo og rett over til Bergen, og deretter sørlandet.

Noen som har praktiske tips, ting vi bør se, historier eller annet? Alt tas imot med takk..


#2

Summer sa for siden:

Dytter opp igjen denne jeg.. :)

Har ingen ideer akkurat nå, men kansje noen andre har. :)


#3

Anne sa for siden:

Det er så mange år siden jeg har vært på biltur den veien, så jeg husker nesten ikke.
PÅ vei over så har du jo Finse og Rallarveien (best med sykler da)
I Bergen..Akvariet, Fløien, Bryggen (masse fine restauranter) og Fisketorget.

Det må da være noen fra Bergen her inne som kan komme litt reklame for byen sin????? Og omegn.

Første gang jeg var i Bergen var når jeg var 15..Norgesmesterskap i svømming:eek:
Jeg synes jo dengang at svømmehallen vi var i var kjempeflott, mener den var ny den gang. Ca 100 år siden....Også lærte jeg og et par andre bort Jenka:D Noen som husker Jenka? Som jeg sier 100 år siden.

Gamle minner strømmer på:D
Ja det var det jeg kunne bidra med i denne omgang tror jeg.....


#4

Kristian sa for siden:

Hvis du har tenkt å kjøre Hallingdal og Hardangervidda så kan jeg fortelle deg at Nesbyen er Norges varmeste sted om sommeren. At Gol har en ny stavkirke og Torpo har en gammel en.
Ål har ett flott utkikkspunkt som heter Sundreberget, Du kan gå opp dit fra sentrum eller du kan kjøre opp i Øvreål og gå bort. Uansett er det ikke mer enn ti minutts gange. Om vinteren er Sundreberget opplyst med fantastiske farger. det er verdt å se.
Geilo har enormt mange alpinbakker og hotell. Når du kommer over Hardangervidda så kommer du ned i Måbydalen (skrives det sånn?) Der er det fantastiske juv som er verdt å stoppe for. Og så kommer du over til vestlandet som er fantastisk vakkert uansett vær og årstid.


#5

Kristian sa for siden:

Holdt jo på å glemme bjørneparken på Flå. Ikke mange parker har levende bjørner...Parken ligger like ved r7 så det blir ingen omvei.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.