< Tilbake til oversikten

Trenger råd!

Lindabtn sa for siden:

Skal til syden en uke snart, noen som har noen råd og erfaringer å komme med om hvordan jeg best mulig kan holde meg til ketolysekuren???

sjokoman sa for siden:

Ta med deg mat du kan spise, f.eks hildegunns grove brød viss du har det.
Dersom du spiser alle måltid ute kan du droppe brød,poteter, ris og de tingene som ikke er lov. Og be om ekstra grønt i stedet.
Vi var på kreta i sommer og der får man omelett til frokost, salter til lunsj og allskens kjøtt og fisk til middag.
Vi lagde mat selv også,det gjør det jo litt enklere. Eneste jeg manglet var ingredienser til frokostpannekaker det savnet jeg. Kli og soyaproteinmel.
Ta med deg vitaminene. Drikk mye vann og farris.
Lykke til og god ferie

Gerd sa for siden:

De tørre ingrediensene kan pakkes i småposer porsjonsvis. Enkelt og greit :)

Siss1 sa for siden:

Hei! Godt spørsmål Lindabtn! Jeg skal til Kreta om 4 uker og vi skal bo i leilighet som ikke har frokostbuffet. Syns det er litt skummelt å lage salat selv, siden jeg er ikke så sikker på salaten man får kjøpt i butikken i syden, men det er kanskje bare å vaske den godt...? Noen som har erfaring med det? Ellers kommer jeg til å spise både lunsj og middag ute, så da bare betiller jeg vanlig mat, men dropper ris, pasta og poteter. Men blir jæ...... vanskelig å la være å spise is!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men skal selvfølgelig prøve....! God tur til deg!!

Smula sa for siden:

Enig med første og siste taler. Skal til Santorini om en måned og jeg har i utgangspunktet IKKe planer om å skeie ut (bortsett fra litt vin, da, men det har jeg drukket før uten at det slår noe særlig dårlig ut).

sjokoman sa for siden:

Vi kjøpte salat og skyllte den godt. Vi var som sagt på Kreta, der bugnet det av grønnsker i hver en liten butikk. Billig også. Dersom du lager frokost selv er jo egg og bacon eller eggerøre god frokost. Bare steke eggene godt.

sjokoman sa for siden:

Jeg fant en is på Kreta uten sukker, den var kjempegod. Pinne is med sjokolade overtrekk. Den hadde litt karber da... men var jo ferie. På kreta kan man drikke vannet i springen, men noen kan reagere på det. Helt trygt med salat, du vasker den jo selv. Og de har deilige tomater, digre. God tur

Lindabtn sa for siden:

Er enig med deg, er også veldig skeptisk til salat og ikke minst kjøttprodukter når jeg er i typisk sydenland, hvis ikke de har store rene matvareforetninger da, men det har de nok ikke på Zakynthos, dit jeg skal, men helt sikkert på Kreta :)
Men tror nok det skal gå bra om man skyller salaten godt (bare husk å skylle den i kjøpevann :) ) og steker\wokker de grønnsakene som det er mulig med. Da tror jeg at jeg kan klare meg. Heller ikke frokostbuffet der vi skal sove, men bacon selger de jo overalt, så da klarer jeg meg nok vel :D God tur til deg oxo, vet ikke med deg, men her har det vært en DRITT sommer så jeg gleder meg VELDIG........

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.