Den går jo ikke an å lage! Eller er det bare jeg som kløner? :confused: Steker dem i vaffeljernet, som det står i boken, men de bare smuldrer sammen når jeg tar de ut, og så ser det ut som eggerøre når de kommer på tallerkenen. :snill:
Jeg endte opp med å legge en haug på tallerkenen, legge ost og skinke oppå der, legge en haug med vaffel til oppå dette og så varme det i microen så osten smeltet. Det smakte godt, men jeg hadde liksom sett for meg noe jeg kunne tatt i hånden på vei ut døren på morgenen. Og det går jo ikke når det blir til en eneste stor haug. :rolleyes:
Kan ikke huske å ha lest om noe slikt en gang, jeg! På tide å åpne boka igjen... men nå skal det være sagt at jeg hele tiden har hatt problemer med både vafler og pannekaker. Alt sammen bare sitter fast eller går fra hverandre, så jeg har egentlig gitt opp hele prosjektet.
Jeg har ikke prøvd disse ostesmørbrødene, men jeg har min egen variant som går helt greit å ta i hånda på vei ut;
[color=#0000ff][/color]
2 egg
70 g creme fraiche
1 ss havregryn
1-2 ss olje
oregano
[color=#0000ff][/color]
Blander dette med stavmikser og har oppklippet skinke og ost (biter eller revet) rett i røra. Stekes i vaffeljern og vips - ferdig ostesmørbrød!
[color=#0000ff][/color]
[color=#0000ff][/color]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.