Jeg må bare få avklart en liten ting angående det med karbohydrater, ketose og stix.... Et tema jeg aldri kan få nok info om. Har i det siste prøvd å finne ut av hvor mange karbohydrater jeg kan ha før jeg går ut av ketosen igjen. Det hele begynte med at jeg ville kose meg en siste dag før jeg begynte på jobb igjen (skal sies at jeg har vært veldig nøye på hva jeg putter i meg), vi var i skjæra og jeg hadde meg en pose med peanøtter (tok den posen i butikken med minst kh). Hele posen var på ca 175 gram og i 100 gram peanøtter var det ca 17 karbohydrater om jeg ikke husker feil. Og i tillegg til alt jeg hadde spist hele dagen pluss nesten hele den posen med peanøtter var jeg fortsatt i ketose da jeg testa meg. Stixen var lys rosa, og jeg hadde drukket mye vann gjennom hele dagen. Testa meg ikke rett etter jeg hadde spist nøttene, har hørt at etter et måltid med feit mat får man ofte utslag selv om man ikke er i ketose (tar jeg feil?) Så den den må jeg jo fått i meg nærmere 30 kh.men dere som har peiling har kanskje en logisk forklaring på dette?? Prøvde en dag til (med å spise litt fler karbohydrater, men ikke gjennom peanøtter da) og fikk fortsatt lys rosa utslag. Lurer fært nå dere :confused:
Og jeg lurer på hva jeg skal ha til middag i morgen....
ja det høres veldig logisk ut, kan jo ikke få både i pose og sekk. holder meg vanligvis til rundt 15, men da vet jeg at jeg kan "skjeie" ut en gang i blandt når det skjer noe veldig spess, uten at det har stooore konsekvenser, men prøver helst åunngå det, takk for svar :)
De fleste er i ketose til nærmere 50. Men det er ikke dermed sagt at du tar av for det. Det kommer litt an på hva du spiser og hvordan DIN kropp reagerer !
Som det står i boka; Det er ikke rom for utskeiing på Ketolysekuren. Og skeier du ut VIL du merke det på en eller annen måte. Men det finner du jo ut etterhvert !
Ok, men det er jo bra det men tanke på tiden etter kuren. Om man da kan spise helt opp til 50 kh, er det ganske mye og jobben med å holde kiloene vekke kan være lettere enn først antatt!? Tar kanskje feil. Har lånt vekk boken min for en liten periode så får ikke sjekket det opp om det står noe om det. Men når den tiden kommer (lenge til for meg) og jeg skal begynne å trappe gradvis opp, er det vel greit om jeg unner meg en brødskive til frokost :o brødskive av brød med ordentlig kvaitet, Ingers rugbrød, noen hørt om det?? Noen som har noen formeninger om det brødet, Eller brød av den groveste typen?
Torkil anbefaler Lindberg lignende kosthold. (kjøp boka "Fedons Metode" for å forberede deg). Og da kan du godt spise en skive eller to av grovest mulig brød. Ingers rugbrød syns jeg personlig ikke er grovt nok, men om du tåler det bra og du ikke kommer så langt over din tålegrense for karber skal det sikkert gå greitt !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.