< Tilbake til oversikten

Hva slags tidsperspektiv bør jeg ha på å få gått ned kiloene jeg har for mye?

wollafruen sa for siden:

Jeg skal ned 10 kg fra der jeg er nå. Er det noen som "vet" eller har erfart hvor lang tid det tar å gå ned dette når man er på ketolysekur? Jeg veier nå rett under 80 kg og skal ned til ca 70. Er 172 cm høy. Jeg begynte på 84 kg, og de 4 kiloene jeg har tatt av så langt har gått som 0,5-1 kg pr uke. Vil det holde seg sånn? Eller gå fortere eller langsommere? Takker for svar

Torkil sa for siden:

Hei
De som går mye og raskest ned med ketolysekuren er de som veier mest og som har minst erfaring med slanking fra før ( de som ikke har prøvd 7 kurer før ketolysekuren).

Skal jeg gjette vil de 8 kilo forsvinne på 2 måneder og de siste to på 1 måmed.
Hold deg til dietten og de enkle regler for sammensetning av kosten som gjelder, og hold deg til moderat mosjon.
Lykke til
Torkil :)

wollafruen sa for siden:

Tusen takk for svar. Er det noen grunn til at man kun skal holde seg til moderat mosjon? Jeg er spinninginstruktør og da blir det sjelden moderat egentlig... Hva skjer når man trener hardt?

Multi sa for siden:

Dette venter jeg spent på svar på. Er også blitt anbeflat moderat mosjon, men dedet trives jeg mindre med. Og så har jeg spinning innarbeidet som en god vane - den vil jeg helst ikke gi slipp på.

Bell sa for siden:

Det ønsker jeg å vite også; hva slags tidsperspektiv bør jeg ha? Er 174cm og veier nå 84. Vil ned til 70 i første omgang. Gikk ned 5 kg første uka,1 neste. Er inne i den 3 nå.

Gerd sa for siden:

Viss dere leser på side 90 i ketolyseboka så står det : Siterer:
"Uke 2-3: Du går ned i vekt. 3-7 kilo er normalt
Uke 4 til du har nådd din ønskede vekt: Du vil ha et mer moderat, men ofte stabilt vekttap på 0,5-2 kilo pr. uke"

Kropper er forskjellige, og dette kan i grunn ikke sammenlignes fra person til person. Noen går jevnt og trutt ned, noen i rykk og napp :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.