< Tilbake til oversikten

Spiser alle her 4 måltider pr dag?

geysirland sa for siden:

Blir dere ikke fryktelig sulten på kvelden hvis siste måltidet er rundt 18 eller 19 ????

nellie sa for siden:

Jeg spiser ca 3 måltider om dagen også litt småspising innimellom, jeg da.. Frokost, lunch og middag.
Innimellom, spesielt når jeg skal jobbe natt, så tar jeg meg en middag til sånn i 23 tiden:P

Gerd sa for siden:

Jeg går på ketolysekuren og spiser ca 4 måltider pr dag. Men også flere, viss jeg er sulten. Spiser når jeg er sulten, og stopper når jeg er mett (ikke overmett) :)

wollafruen sa for siden:

3 el 4 måltider, alt ettersom. Spiser sjelden frokost jeg da...men det står i ketolyseboka at man kan velge om man vil spise frokost eller ikke, noen som kan utdype dette? Torkil forklarer det med at når man er i ketose forbrenner man fett døgnet rundt, og da er ikke kroppen like avhengig av frokosten (og karbene man pleide å bruke som brensel) tidlig på dagen?? Spiser lunsj mellom 10 og 14 - varierer veldig. Middag mellom 15 og 19 og kvelds mellom 18 og 21 som oftest.

Gerd sa for siden:

Når man er i ketose forbrennes fett døgnet rundt. Og som Torkil sier, man kan hoppe over frokosten. Man kjenner jo når man blir sulten, og spiser da :)

wollafruen sa for siden:

Hm. Så fint da, da var jeg ikke helt bak mål :p

Trolljenta sa for siden:

Jeg spiser som regel 3 måltider pr dag, men noen ganger 4 hvis jeg er mer sulten.

Manina sa for siden:

Jeg spiser også som regel tre måltider. Fire om jeg er mer sulten. Småspiser ikke, og har ikke mellommåltider.
Selv om jeg ikke følger ketolyse, så har jeg såpass lite "raske karbohydrater" at det ikke er noe problem å spise sjelden, lenger, på grunn av mye mer stabilt blodsukker.

reidun50 sa for siden:

Jeg spiser fire måltider om dagen. Middag ca fire og kvelds ca 8-9 om kvelden. prøver å ikke spise mellom måltidene, men det kan bli litt nøtter eller baconcrisp innimellom, eller en liten fromasj til kaffen om ettermiddagen.

solungen sa for siden:

prøver hver 3-3,5 time jeg..blir 5...og ikke etter 20.00.

moinx sa for siden:

Jeg spiser når jeg er sulten jeg...rett og slett!
Og er jeg sulten kl 22 om kvelden, så spiser jeg...til jeg er mett..

Nille sa for siden:

Spiser 3 måltider pr dag, men gjerne mellom måltider (små - en babybel ost, et par tomater, 1/2 avocado.... noen nøtter). Spiser aldri de to-tre siste timene før jeg legger meg. Går aldri mer enn 6 våkne timer uten mat.

Tusta85 sa for siden:

SAmme her!

donjuanwannabe sa for siden:

Klokka er bare tall. Ikke følg den når du skal spise, følg sulten.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.