Heisann, er ny her. Prøvde ketolysekuren tidligere i sommer - som en test for å se om det virket - og det gjorde det jo! Tok ferie, og er nå i gang igjen. Skal ned rundt 13 kg hadde jeg tenkt. Er en skikkelig sjokodame så sliter litt med å kutte ut snopet helt. Før var det hver eneste dag, nå er det kun lørdag (ja...jeg vet det er dumt, men om jeg har én dag jeg får lov å spise litt godis - inntil videre - er det enklere for meg å ikke sprekke i uka). Håper på å kunne dele litt erfaringer, og finne litt støtte når det skulle trenges.
Velkommen hit !
Håper for alt i verden at du klarer å kutte ut snopet. Selv bare en dag i uka ødelegger for deg på ketolysekuren. På Ketolysekuren er det IKKE rom for noen utskeielser med karber - ikke en gang i uka engang. Hvorfor står godt forklart i boka.
Sorry, - måtte bare si det som det er - selv om du kanskje ikke syns det er mye til støtte.
Litt av vitsen med Ketolysekuren er å tømme kroppen for karbohydrater, holde blodsukkeret jevnt og hemme søtsuget. Med godisspising en gang i uka skaper du stadig ubalanse i blodsukkeret og holder søtsuget ved like. I tillegg funker ikke Ketolysekuren med godis. Å tro at du minsker sjansen for å spreke midt i uka med godis en gang i uka er å lure deg selv, det er motsatt og det vlir bare vanskeligere !
Du har valget da, - å spise godis - ELLER gå ned i vekt. Du kan ikke få begge deler !
Jeg har boka, og ser jo riktigheten i det du skriver. Men faktum er at jeg fortsatt går ned i vekt. Faktisk. Jeg SKAL og VIL kutte ut snopet. Har ikke tenkt å komme med flere unnskyldninger for hvorfor, men sånn er det akkurat nå.
Sorry, jeg ba ikke om noen årsak/unnskyldning, jeg bare informerte om hva boka om Ketolysekuren (utvedtydig) sier om godis. Slik at du kunne få optimalt utbytte av kuren. Beklager om jeg tråkka på noen tær i forbifarten ! Det var ikke meningen :)
Hehe, det går så bra så! Ble nok litt krasst svar fra min side, det var ikke tilsiktet egentlig! Som sagt ovenfor: Jobber hardt med å styrke den flaut dårlige ryggraden min i forhold til godisspisingen:o
Vet hvordan er å ha snop sug..var fæl til å spise sjokolade før jeg også..men nå er det lenge siden. Vet ikke hvorfor har ikke hatt den store lysten på sjokolade.
Ta heller å kjøp jordbær og fløte og litt søtningsmiddel..så blir jo det ett slags snop...
I boka kan du jo også lage iskrem... det har jeg tenkt å prøve..er så himla glad i is...
Jeg har vært sjokoman til de grader, men kutta tvert. Putta heller en ostebit i munnen når suget meldte seg. Og det gikk ikke lange stunda før suget begynte å avta.
Føler du kuren slavisk og går etter boka, så vil alt bli så mye lettere etter hvert.
Velkommen hit. :)
Suget avtar, og det går greit etterhvert!
Har ikke merka noe på disse 10 ukene før nå i helga da mensen kom. Sleit litt, men det gikk bra. Putter noe annen som smaker godt i munnen. (uten karber).
Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.