< Tilbake til oversikten

Ny her

wollafruen sa for siden:

Heisann, er ny her. Prøvde ketolysekuren tidligere i sommer - som en test for å se om det virket - og det gjorde det jo! Tok ferie, og er nå i gang igjen. Skal ned rundt 13 kg hadde jeg tenkt. Er en skikkelig sjokodame så sliter litt med å kutte ut snopet helt. Før var det hver eneste dag, nå er det kun lørdag (ja...jeg vet det er dumt, men om jeg har én dag jeg får lov å spise litt godis - inntil videre - er det enklere for meg å ikke sprekke i uka). Håper på å kunne dele litt erfaringer, og finne litt støtte når det skulle trenges.

Klem fra meg.

Nille sa for siden:

Velkommen hit !
Håper for alt i verden at du klarer å kutte ut snopet. Selv bare en dag i uka ødelegger for deg på ketolysekuren. På Ketolysekuren er det IKKE rom for noen utskeielser med karber - ikke en gang i uka engang. Hvorfor står godt forklart i boka.

Sorry, - måtte bare si det som det er - selv om du kanskje ikke syns det er mye til støtte.

Litt av vitsen med Ketolysekuren er å tømme kroppen for karbohydrater, holde blodsukkeret jevnt og hemme søtsuget. Med godisspising en gang i uka skaper du stadig ubalanse i blodsukkeret og holder søtsuget ved like. I tillegg funker ikke Ketolysekuren med godis. Å tro at du minsker sjansen for å spreke midt i uka med godis en gang i uka er å lure deg selv, det er motsatt og det vlir bare vanskeligere !

Du har valget da, - å spise godis - ELLER gå ned i vekt. Du kan ikke få begge deler !

wollafruen sa for siden:

Jeg har boka, og ser jo riktigheten i det du skriver. Men faktum er at jeg fortsatt går ned i vekt. Faktisk. Jeg SKAL og VIL kutte ut snopet. Har ikke tenkt å komme med flere unnskyldninger for hvorfor, men sånn er det akkurat nå.

wollafruen sa for siden:

Takk :) Jobber for å få styrket ryggraden så snopet en dag blir helt bannlyst ;)

Nille sa for siden:

Sorry, jeg ba ikke om noen årsak/unnskyldning, jeg bare informerte om hva boka om Ketolysekuren (utvedtydig) sier om godis. Slik at du kunne få optimalt utbytte av kuren. Beklager om jeg tråkka på noen tær i forbifarten ! Det var ikke meningen :)

wollafruen sa for siden:

Hehe, det går så bra så! Ble nok litt krasst svar fra min side, det var ikke tilsiktet egentlig! Som sagt ovenfor: Jobber hardt med å styrke den flaut dårlige ryggraden min i forhold til godisspisingen:o

geysirland sa for siden:

Velkommen hit.

Vet hvordan er å ha snop sug..var fæl til å spise sjokolade før jeg også..men nå er det lenge siden. Vet ikke hvorfor har ikke hatt den store lysten på sjokolade.

Ta heller å kjøp jordbær og fløte og litt søtningsmiddel..så blir jo det ett slags snop...

I boka kan du jo også lage iskrem... det har jeg tenkt å prøve..er så himla glad i is...

Gerd sa for siden:

Heisann og velkommen hit.

Ketolysekuren er helt topp, sann mine ord!

Men som Nille sier, ikke rom for godis.

Jeg har vært sjokoman til de grader, men kutta tvert. Putta heller en ostebit i munnen når suget meldte seg. Og det gikk ikke lange stunda før suget begynte å avta.

Føler du kuren slavisk og går etter boka, så vil alt bli så mye lettere etter hvert.

Kjempemasse lykke til :)

Hedda:) sa for siden:

Lykke til, Wollafruen. :)

reidun50 sa for siden:

Velkommen hit. :)
Suget avtar, og det går greit etterhvert!
Har ikke merka noe på disse 10 ukene før nå i helga da mensen kom. Sleit litt, men det gikk bra. Putter noe annen som smaker godt i munnen. (uten karber).
Lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.