Synes det blir litt sånn ca telleing på meg hele tia. Veier maten, men jeg blir så usikker. En salat feks.... er så mye som veier så lite, også så mye forkjellig oppi. Renger dere ut hver gang, eller tar dere sånn ca.
Idag kom jeg opp i 8 karbohydrater tror jeg.
Når dere spiser taco: det var jo en del karbs i taco krydderet. ca 20 i alt, og hvis jeg spiser halvparten av kjøttet ble det plutselig alt for mye. Stødde bare på litt kryder jeg. Hva gjør dere?
Til kjøttkakemiddagen her om dagen kunne jeg ikke spise så mye grønnsaker som jeg ville. Det ble jo endel karbs ved å ha på brokkolig og rosenkål. Går mye opp og ned alt ettersom hva man spiser skjønner jeg. taco middag var det jo kjempe lite karbs i.
åhh.... veie veiev... de første ukene. Ser fram til jeg er inn i dette.
Blir litt telling i begynnelsen, men det går av seg selv etterhvert.
Jeg "slumper" bare når jeg lager salat og grønnsaker.
Taco krydderet er det sukker i, og altfor mye karber...
Jeg bruker First Price tacosaus(mild), 3,6 kh pr 100 gram. Bruker hele glasset på 400-500 gr kjøttdeig.
Det skal visst finnes noe tacokrydder uten karber. Hindu? Husker ikke - men du må kjøpe det i krydderhyllen, ikke i taco-reolen. LES på glasset!
Jeg kjøpte nevnte krydder og syntes det var absoluttalt for salt.
Så om du tar forholdsvis mindre av det, og kjører på med f eks chilipulver og paprika og evt annet etter smak og humør, og i tillegg litegranne strø-splenda eller annet strøgreier som tåler oppvarming, litegranne vann og litt (sånn sukker"fri") ketchup - ja, da burde det bli bra, tror jeg.
Jeg teller ikke kalorier!!!
Det er nettopp derfor jeg holder på med dette, at jeg i utgangspunktet ikke trenger å telle og veie. Selvfølgelig veide jeg litt i begynnelsen - grønnsakene, for å se hvor mye karber jeg fikk i meg, men etterhvert har jeg slutta med det også.
Vekta går litt ned og bittelitt opp og står stille lenge, og plutselig mye ned. Hovedsaklig ned, over tid, og det er det som betyr noe. Målene går ned eller står stille fra uke til uke, over tid blir det også NED!
men: i motsetning til Libra, GreteRoede, og andre kurer slipper jeg nå å tenke mat i hver detalj.
Jeg tenker de store linjene; har bakt brød og muffins og laget fromasj jeg har i kjøleskapet i små tuppewarebokser, handler inn mat jeg kan spise, og passer på at det er grønnsaker i huset, - alltid!!! Bruker ketolysetablettene.
Nå spiser jeg når jeg skal ha mat, og er mett leeenge. Har stort sett ikke sug etter noe, men nå har jeg mensen, og det har vært litt strevsomt. Da har jeg spist litt nøtter og drukket funsaft og spist litt nullkarbomat, og jeg kom meg gjennom dagene og kvelden igår.
Hovedsaken er at dette funker!!! -for meg! Uten telling!!!:D
Hei
Jeg håper inderlig ALLE som går på ketolysekuren fort finner ut hva man kan spise og hva som ikke går, glem veiing og måling når du har fått teken, det gir en glede i seg selv. Og test deg heller med stix av og til for å se at du er i ketose.
Lykke til
Torkil :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.