< Tilbake til oversikten

Hvor lenge mister man vann/når brennes fett

nystolen sa for siden:

Kan noen svare meg på hvor mange dager (ca) vektreduksjonen skyldes væsketap og når den virkelige fettbrenningen starter når man er i ketose ?

Trixie sa for siden:

Det er nok såpass individuelt at det kun kan måles med instrumenter, f.eks. vekter som viser fett- og vannprosent.
Trixie :)

Nille sa for siden:

En enkel måte å finne dette ut på er å bruke ketostix. Har du utslag på stix ER du i ketose og da brenner kroppen fett.
[color=purple][/color]
For de fleste tar det alt fra en til fem/seks dager (to-tre er snittet)
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]

nystolen sa for siden:

Begynte med ketose mandag. Holder meg rundt 15 g pr. dag.
Har kjøpt Ketostik, men ikke fått utslag på stixen enda.
Jeg hoppet rett fra Grete Roede til ketose.

Nille sa for siden:

Det er ikke alle som får utslag på tix i det hele tatt. Men du pleier som regel å kjenne på kroppen om du er i ketose eller ei ja !

nystolen sa for siden:

Hvordan kjenner man det på kroppen ? Kan du gi meg en liten forklaring .

Nille sa for siden:

Noen kjenner alt, noen kjenner litt, andre kjenner ikkeno.... Noe av det er abstinenssymptomer (sukker/karber abstinens).

• dårlig ånde (aceton aktig)

• sterkere kroppslukt (også litt aceton aktig)

• svimmel

• hodepine

• verk i kroppen

• trøtt og sliten og slapp (det gir seg også etter de første par tre dagene. noen har det slik i ukesvis)

• lite energi de første dagene (det kommer seg og de fleste har MER energi enn før)

• lite matlyst - manglende sultfølelse

• økt "ømfintlighet" overfor alkohol - en tåler mye mindre og blir fortere full sies det (omtrent 1/2-parten av hva en normalt tåler).
    Det meste av dette gir seg etterhver som sagt.

skynet sa for siden:

når mann trener mister en mengde vann :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.